From 840fa1d659abe6b7868d9af834c68bc12361ef78 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: "v.tarantik" <v.tarantik@gmail.com> Date: Tue, 20 Oct 2015 15:53:29 +0200 Subject: [PATCH] #40 New layout and screen arrangement for Encyclopedia --- .../encyclopedia/encyclopedia_cs.properties | 8 +-- .../encyclopedia/EncyclopediaScreen.java | 66 ++++++------------- .../encyclopedia/content/model/Content.java | 2 +- .../encyclopedia/content/model/Header.java | 16 +++-- 4 files changed, 35 insertions(+), 57 deletions(-) diff --git a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties index 473be7ec1..7dc209678 100644 --- a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties +++ b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties @@ -8,7 +8,7 @@ dysgraphia_paragraph_1=PĂsmo jedince s\u00A0dysgrafiĂ je zpravidla velmi neÄŤi dysgraphia_paragraph_2=V dospĂvánĂ a\u00A0v\u00A0dospÄ›losti je psanĂ pĹ™edevšĂm prostĹ™edek pro zachycenĂ informacĂ a\u00A0zprostĹ™edkovánĂ informacĂ druhĂ˝m lidem. Pokud je pĂsmo neÄŤitelnĂ© a\u00A0tuto funkci neplnĂ, je zbyteÄŤnĂ© ho vyuĹľĂvat. V\u00A0takovĂ©m pĹ™ĂpadÄ› je vĂ˝hodnÄ›jšà buÄŹ zmÄ›nit typ pĂsma - nÄ›kdy staÄŤĂ, kdyĹľ mĂsto psacĂho pĂsma zaÄŤne dotyÄŤnĂ˝ pouĹľĂvat tiskacĂ pĂsmo, nÄ›kterĂ˝m takĂ© pomohl pĹ™echod na novĂ© pĂsmo Comenia Script - viz http://www.lencova.eu/cs/uvod/comenia_script, nebo se nauÄŤit psát rychle a\u00A0efektivnÄ› všemi deseti prsty na poÄŤĂtaÄŤi. Na internetu se pro tyto účely dajĂ stáhnout volnÄ› dostupnĂ© programy pro osvojenĂ psanĂ všemi deseti. NavĂc ÄŤlovÄ›k s\u00A0dysgrafiĂ má nárok na uzpĹŻsobenĂ tohoto typu i\u00A0ve škole, takĹľe by po vzájemnĂ© dohodÄ› nemÄ›l bĂ˝t problĂ©m, aby psal tiskacĂm pĂsmem nebo na poÄŤĂtaÄŤi. -dysgraphia_hint_text=Jestli po sobÄ› nemĹŻĹľeš pĹ™eÄŤĂst a nepĹ™eÄŤtou po tobÄ› ani druzĂ, zkus psát tiskacĂmi pĂsmeny, nebo se nauÄŤ psát všemi deseti na poÄŤĂtaÄŤi. +dysgraphia_hint_text=Jestli po sobÄ› nemĹŻĹľeš pĹ™eÄŤĂst a\u00A0nepĹ™eÄŤtou po tobÄ› ani druzĂ, zkus psát tiskacĂmi pĂsmeny, nebo se nauÄŤ psát všemi deseti na poÄŤĂtaÄŤi. # <!-- Dyslexia --> dyslexia=Dyslexie @@ -25,7 +25,7 @@ dysorthographia=Dysortografie dysorthographia_definition=ObtĂĹľe v\u00A0pĂsemnĂ©m projevu. Text jedince s dysortografiĂ je plnĂ˝ rĹŻznĂ˝ch chyb a nepĹ™esnostĂ, kterĂ˝ch se dopouštĂ opakovanÄ› a\u00A0nijak nesouvisejĂ s\u00A0jeho rozumovĂ˝mi schopnostmi. -dysorthographia_paragraph_1=Tzv. specifická porucha uÄŤenĂ, která se projevuje obtĂĹľemi v\u00A0pĂsemnĂ©m projevu, pĹ™edevšĂm v\u00A0jeho gramatickĂ© sloĹľce. Mezi typickĂ© chyby lidĂ s\u00A0dysortografiĂ patĹ™Ă: vynechávánĂ hlásek ve slovech, chybÄ›jĂcĂ háčky a\u00A0čárky (tj. diakritika), zámÄ›ny mÄ›kkĂ˝ch a\u00A0tvrdĂ˝ch slabik, zámÄ›ny znÄ›lĂ˝ch a neznÄ›lĂ˝ch hlásek (napĹ™. c/s/z, b/p, g/k, m/n, h/ch), prohozenĂ hlásek ve slovech, takĹľe jsou celá zkomolená, nesprávná aplikace gramatickĂ˝ch pravidel. NÄ›kdy jde o\u00A0to, Ĺľe jedinec s\u00A0dysortografiĂ správnou hlásku "jakoby neslyšĂ", nebo si neuvÄ›domuje, ze kterĂ˝ch všech hlásek se slovo skládá, pĹ™estoĹľe slovo jako celek slyšà a\u00A0chápe ho (to je právÄ› jeden z projevĹŻ dysortografie). Jindy se jedná o situace, kdy nefunguje rychlá automatická aplikace gramatickĂ˝ch pravidel, coĹľ pĹŻsobĂ dost paradoxnÄ›, protoĹľe dotyÄŤnĂ˝ dokáže pravidlo pĹ™esnÄ› vysvÄ›tlit, kdyĹľ je na nÄ›j tázán, ale kdyĹľ musĂ rychle napsat vÄ›tu, v\u00A0nĂĹľ se kombinuje mnoho rĹŻznĂ˝ch pravidel gramatiky, v\u00A0tom stejnĂ©m pravidle, kterĂ© právÄ› bezchybnÄ› zdĹŻvodnil, udÄ›lá chybu. +dysorthographia_paragraph_1=Tzv. specifická porucha uÄŤenĂ, která se projevuje obtĂĹľemi v\u00A0pĂsemnĂ©m projevu, pĹ™edevšĂm v\u00A0jeho gramatickĂ© sloĹľce. Mezi typickĂ© chyby lidĂ s\u00A0dysortografiĂ patĹ™Ă: vynechávánĂ hlásek ve slovech, chybÄ›jĂcĂ háčky a\u00A0čárky (tj. diakritika), zámÄ›ny mÄ›kkĂ˝ch a\u00A0tvrdĂ˝ch slabik, zámÄ›ny znÄ›lĂ˝ch a\u00A0neznÄ›lĂ˝ch hlásek (napĹ™. c/s/z, b/p, g/k, m/n, h/ch), prohozenĂ hlásek ve slovech, takĹľe jsou celá zkomolená, nesprávná aplikace gramatickĂ˝ch pravidel. NÄ›kdy jde o\u00A0to, Ĺľe jedinec s\u00A0dysortografiĂ správnou hlásku "jakoby neslyšĂ", nebo si neuvÄ›domuje, ze kterĂ˝ch všech hlásek se slovo skládá, pĹ™estoĹľe slovo jako celek slyšà a\u00A0chápe ho (to je právÄ› jeden z\u00A0projevĹŻ dysortografie). Jindy se jedná o situace, kdy nefunguje rychlá automatická aplikace gramatickĂ˝ch pravidel, coĹľ pĹŻsobĂ dost paradoxnÄ›, protoĹľe dotyÄŤnĂ˝ dokáže pravidlo pĹ™esnÄ› vysvÄ›tlit, kdyĹľ je na nÄ›j tázán, ale kdyĹľ musĂ rychle napsat vÄ›tu, v\u00A0nĂĹľ se kombinuje mnoho rĹŻznĂ˝ch pravidel gramatiky, v\u00A0tom stejnĂ©m pravidle, kterĂ© právÄ› bezchybnÄ› zdĹŻvodnil, udÄ›lá chybu. dysorthographia_paragraph_2=StejnÄ› jako u\u00A0dyslexie je dĹŻleĹľitĂ© uvÄ›domit si, za jakĂ˝ch okolnostĂ je pro ÄŤlovÄ›ka nejvĂ˝hodnÄ›jšà psát, aby mnoĹľstvĂ chyb v textu bylo co nejnižšà (takĂ© stejnÄ› jako u dyslexie a\u00A0dysgrafie platĂ, Ĺľe žáci a\u00A0studenti s\u00A0dysortografiĂ ve všech typech škol majĂ nárok na uzpĹŻsobenĂ podmĂnek studia). NÄ›kdy pomĹŻĹľe dostatek ÄŤasu a klid na práci, nÄ›kdy psanĂ na poÄŤĂtaÄŤi s\u00A0moĹľnostĂ automatickĂ˝ch oprav. Je takĂ© nesmĂrnÄ› dĹŻleĹľitĂ© texty po sobÄ› umÄ›t velmi peÄŤlivÄ› kontrolovat a\u00A0vÄ›dÄ›t, ÄŤemu je tĹ™eba vÄ›novat zvýšenou pozornost. V\u00A0pĹ™Ăpadech, kdy je hodnÄ› dĹŻleĹľitĂ˝ obsah sdÄ›lenĂ, se vyplatĂ, kdyĹľ po pisateli pĹ™eÄŤte text nÄ›kdo druhĂ˝ a chyby opravĂ, protoĹľe dotyÄŤnĂ˝ je zpravidla "nevidĂ". Jinou fintou, která nÄ›kdy zabĂrá, je ÄŤĂst text pozpátku tak, Ĺľe ÄŤteme slova, jak jsou napsaná, ale od konce vÄ›ty nebo odstavce, takĹľe nenĂ moĹľnĂ© se soustĹ™edit na obsah sdÄ›lenĂ, ale jen na kaĹľdĂ© slovo zvlášť. @@ -91,7 +91,7 @@ seriality_definition=Posloupnost neboli dovednost stanovit pĹ™esnĂ© kroky, jak v seriality_paragraph_1=ProjevĂ se napĹ™Ăklad pĹ™i stanovenĂ postupu práce nebo takĂ© zpĹŻsobu Ĺ™ešenĂ urÄŤitĂ©ho Ăşkolu. JestliĹľe máme nÄ›komu popsat, jak nÄ›co dÄ›láme, musĂme vyuĹľĂt serialitu. StejnÄ› tak se serialita promĂtne do našà pĹ™esnĂ© práce, kdy nic nezapomeneme, vše dokonÄŤĂme aĹľ do ĂşplnĂ©ho finále, nevynecháme nic podstatnĂ©ho apod. MĹŻĹľeme mluvit o\u00A0zrakovĂ© serialitÄ›, kdy musĂme znát poĹ™adĂ ÄŤi popsat sekvenci po sobÄ› jdoucĂch informacĂ, kterĂ© vidĂme. Nebo se nÄ›kdy Ĺ™Ăká sluchová serialita, kdy zachycujeme postup toho, o\u00A0ÄŤem se mluvĂ, co slyšĂme. Mnohdy ovšem potĹ™ebujeme obÄ› dvÄ›. Mimo to sloĹľitÄ›jšà projevy seriality vyĹľadujĂ, abychom dokázali popsat naše myšlenkovĂ© procesy, kterĂ© ani nevidĂme, ani neslyšĂme. -seriality_paragraph_2=Dyslexie je nÄ›kdy doprovázena oslabenĂm schopnosti seriality. ZajĂmavĂ© je, Ĺľe to bĂ˝vá nezĹ™Ădka kompenzováno velmi dokonalou schopnostĂ tzv. celostnĂho myšlenĂ, kdy naopak jedinec dokáže zpracovávat informace v širšĂch souvislostech, umĂ nalĂ©zt Ĺ™ešenĂ, aniĹľ by vÄ›dÄ›l, jak k\u00A0nÄ›mu dospÄ›l. KdyĹľ má informace prezentovanĂ© ve vÄ›tšĂch celcĂch (jako pĹ™ĂbÄ›h, film, obrázek se spoustou detailĹŻ apod.) pracuje se mu s nimi lĂ©pe, neĹľ jsou-li prezentovány v pĹ™esnĂ˝ch seznamech a\u00A0v\u00A0pĹ™esnĂ© sekvenci dÄ›je. NÄ›kdy se Ĺ™Ăká, Ĺľe velmi rozvinutĂ© celostnĂ myšlenĂ je jednou z\u00A0"vĂ˝hod" dyslexie. RozhodnÄ› je taková schopnost velmi cenná a\u00A0je tĹ™eba ji pÄ›stovat a\u00A0vyuĹľĂvat, kdykoli je to vhodnĂ©. NÄ›kdy je ale uĹľiteÄŤnĂ© (ve škole, v\u00A0práci i\u00A0doma) umÄ›t pouĹľĂvat postupy a\u00A0umÄ›t pĹ™edávat tyto postupy druhĂ˝m (kdyĹľ vĂme, jak jsme na nÄ›co pĹ™išli, ale nedokážeme to vysvÄ›tlit druhĂ˝m, je to nÄ›kdy nepouĹľitelnĂ©). Dobrá zpráva spoÄŤĂvá opÄ›t v\u00A0tom, Ĺľe svojĂ schopnost seriality mĹŻĹľeme zdokonalovat trĂ©ninkem. +seriality_paragraph_2=Dyslexie je nÄ›kdy doprovázena oslabenĂm schopnosti seriality. ZajĂmavĂ© je, Ĺľe to bĂ˝vá nezĹ™Ădka kompenzováno velmi dokonalou schopnostĂ tzv. celostnĂho myšlenĂ, kdy naopak jedinec dokáže zpracovávat informace v\u00A0širšĂch souvislostech, umĂ nalĂ©zt Ĺ™ešenĂ, aniĹľ by vÄ›dÄ›l, jak k\u00A0nÄ›mu dospÄ›l. KdyĹľ má informace prezentovanĂ© ve vÄ›tšĂch celcĂch (jako pĹ™ĂbÄ›h, film, obrázek se spoustou detailĹŻ apod.) pracuje se mu s nimi lĂ©pe, neĹľ jsou-li prezentovány v pĹ™esnĂ˝ch seznamech a\u00A0v\u00A0pĹ™esnĂ© sekvenci dÄ›je. NÄ›kdy se Ĺ™Ăká, Ĺľe velmi rozvinutĂ© celostnĂ myšlenĂ je jednou z\u00A0"vĂ˝hod" dyslexie. RozhodnÄ› je taková schopnost velmi cenná a\u00A0je tĹ™eba ji pÄ›stovat a\u00A0vyuĹľĂvat, kdykoli je to vhodnĂ©. NÄ›kdy je ale uĹľiteÄŤnĂ© (ve škole, v\u00A0práci i\u00A0doma) umÄ›t pouĹľĂvat postupy a\u00A0umÄ›t pĹ™edávat tyto postupy druhĂ˝m (kdyĹľ vĂme, jak jsme na nÄ›co pĹ™išli, ale nedokážeme to vysvÄ›tlit druhĂ˝m, je to nÄ›kdy nepouĹľitelnĂ©). Dobrá zpráva spoÄŤĂvá opÄ›t v\u00A0tom, Ĺľe svojĂ schopnost seriality mĹŻĹľeme zdokonalovat trĂ©ninkem. seriality_hint_text=VĹľdy si na práci udÄ›lej dost ÄŤasu! PĹ™edevšĂm kdyĹľ vĂš, Ĺľe jinak hrozĂ, Ĺľe budeš hodnÄ› chybovat. @@ -154,7 +154,7 @@ visual_distinction=ZrakovĂ© rozlišovánĂ visual_distinction_definition=Schopnost rozlišovat podobnÄ› vyhlĂĹľejĂcĂ symboly a\u00A0znaky. -visual_distinction_paragraph_1=Jedná se o\u00A0obdobu sluchovĂ©ho rozlišovánĂ a\u00A0u\u00A0 lidĂ s\u00A0dyslexiĂ bĂ˝vá tato schopnost nÄ›kdy dlouhodobÄ› oslabená. Jinak se obvykle rozvine v\u00A0pĹ™edškolnĂm vÄ›ku a\u00A0dÄ›ti ji dokážou dobĹ™e vyuĹľĂvat po nástupu do školy, kdyĹľ se uÄŤĂ ÄŤĂst, psát a\u00A0poÄŤĂtat. OslabenĂ© zrakovĂ© rozlišovánĂ mĹŻĹľe vĂ©st k\u00A0zámÄ›nám podobnĂ˝ch znaÄŤek ÄŤi obrázkĹŻ a\u00A0tedy takĂ© k\u00A0zámÄ›nám podobnĂ˝ch pĂsmen, jako jsou b/d/p, u/n, a/e/o, s/z aj. VĹľdy jde jen o\u00A0velmi nepatrnĂ˝ detail, kterĂ˝ je znázornÄ›n jinak ÄŤi umĂstÄ›n na jinĂ© stranÄ›, ale vytvářà podstatnĂ˝ rozdĂl. PodobnĂ© trable se pak mohou objevit pĹ™i urÄŤenĂ smÄ›ru jĂzdy, kdy jde o\u00A0stejnou šipku, která jen mĂřà jinĂ˝m smÄ›rem, nebo pĹ™i urÄŤovánĂ podobnĂ˝ch znaÄŤek produktĹŻ v\u00A0obchodÄ› apod. StejnÄ› jako sluchovĂ© rozlišovánĂ i\u00A0zrakovĂ© rozlišovánĂ se mĹŻĹľe trĂ©novat a zdokonalovat, coĹľ se dÄ›je hlavnÄ› na prvnĂm stupni základnà školy, kdyĹľ se ukáže, Ĺľe má žák v danĂ© oblasti nÄ›jakĂ© trable. +visual_distinction_paragraph_1=Jedná se o\u00A0obdobu sluchovĂ©ho rozlišovánĂ a\u00A0u\u00A0 lidĂ s\u00A0dyslexiĂ bĂ˝vá tato schopnost nÄ›kdy dlouhodobÄ› oslabená. Jinak se obvykle rozvine v\u00A0pĹ™edškolnĂm vÄ›ku a\u00A0dÄ›ti ji dokážou dobĹ™e vyuĹľĂvat po nástupu do školy, kdyĹľ se uÄŤĂ ÄŤĂst, psát a\u00A0poÄŤĂtat. OslabenĂ© zrakovĂ© rozlišovánĂ mĹŻĹľe vĂ©st k\u00A0zámÄ›nám podobnĂ˝ch znaÄŤek ÄŤi obrázkĹŻ a\u00A0tedy takĂ© k\u00A0zámÄ›nám podobnĂ˝ch pĂsmen, jako jsou b/d/p, u/n, a/e/o, s/z aj. VĹľdy jde jen o\u00A0velmi nepatrnĂ˝ detail, kterĂ˝ je znázornÄ›n jinak ÄŤi umĂstÄ›n na jinĂ© stranÄ›, ale vytvářà podstatnĂ˝ rozdĂl. PodobnĂ© trable se pak mohou objevit pĹ™i urÄŤenĂ smÄ›ru jĂzdy, kdy jde o\u00A0stejnou šipku, která jen mĂřà jinĂ˝m smÄ›rem, nebo pĹ™i urÄŤovánĂ podobnĂ˝ch znaÄŤek produktĹŻ v\u00A0obchodÄ› apod. StejnÄ› jako sluchovĂ© rozlišovánĂ i\u00A0zrakovĂ© rozlišovánĂ se mĹŻĹľe trĂ©novat a\u00A0zdokonalovat, coĹľ se dÄ›je hlavnÄ› na prvnĂm stupni základnà školy, kdyĹľ se ukáže, Ĺľe má žák v danĂ© oblasti nÄ›jakĂ© trable. visual_distinction_hint_text=VyuĹľĂvej pĹ™i uÄŤenĂ co nejvĂce smyslĹŻ! O\u00A0ÄŤem se mluvĂ, to si najdi jako obrázek. KdyĹľ to pĹŻjde, osahej si to, pohybuj s\u00A0tĂm, nebo si to sám/sama zapiš nebo zakresli. diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java index 76d3b616a..720e17ecf 100644 --- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java +++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java @@ -3,38 +3,27 @@ package cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia; import com.badlogic.gdx.audio.Music; import com.badlogic.gdx.files.FileHandle; import com.badlogic.gdx.graphics.Color; -import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Group; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.InputEvent; -import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Touchable; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Button; -import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Cell; -import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.HorizontalGroup; -import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Image; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.ScrollPane; -import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Stack; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Table; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.ClickListener; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.TextureRegionDrawable; -import com.badlogic.gdx.utils.Align; import java.util.List; import java.util.Map; import cz.nic.tablexia.TablexiaSettings; -import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model.Hint; import cz.nic.tablexia.util.Point; import cz.nic.tablexia.screen.AbstractTablexiaScreen; import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.assets.EncyclopediaAssets; import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.ContentParser; import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model.Content; -import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model.Header; import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.menu.MenuItem; import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.menu.MenuWidget; import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.widget.ResizableScrollPane; -import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.widget.ResizableVerticalGroup; import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.widget.ResizableWidgetGroup; -import cz.nic.tablexia.util.Log; import cz.nic.tablexia.util.ui.TablexiaButton; public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { @@ -43,7 +32,6 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { private static final float RIGHT_PANEL_PADDING_TOP = 10; private static final float FONT_BUTTON_WIDTH = 70; public static final float CLOSE_BUTTON_WIDTH = 60; - public static final Point CLOSE_BUTTON_POSITION = new Point(10, 10); private static final float BUTTONS_MARGIN_LEFT = 30; private static final float BUTTONS_GAP = 20; private static final float CONTENT_RELATIVE_WIDTH = 0.75f; @@ -53,9 +41,9 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { private static final String FONT_MINUS_TEXT = "-A"; private static final String MUSIC_EXTENSION = ".mp3"; - private Stack contentStack; + private Table contentStack; private Table rightPanelStack; - private HorizontalGroup container; + private Table container; private Table content; private ScrollPane contentScrollPane; private Table rightPanel; @@ -67,7 +55,7 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { @Override protected void screenLoaded(Map<String, String> screenState) { - container = new HorizontalGroup(); + container = new Table(); container.setSize(SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y); getStage().addActor(container); @@ -80,7 +68,7 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { private void prepareContentLayout() { //TODO add culling - contentStack = new Stack(); + contentStack = new Table(); contentStack.setSize(CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y); content = new Table(); // content.setCullingArea(new Rectangle(0, 0, CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y)); @@ -88,10 +76,22 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { contentScrollPane.setScrollingDisabled(true, false); contentScrollPane.setSize(CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y); - contentStack.addActor(new Image(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR))); - contentStack.addActor(contentScrollPane); +// contentStack.addActor(new Image(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR))); + contentStack.setBackground(new TextureRegionDrawable(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR))); - container.addActor(contentStack); + Button closeButton = new Button(new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_UNPRESSED)), new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_PRESSED))); + closeButton.addListener(new ClickListener() { + @Override + public void clicked(InputEvent event, float x, float y) { + super.clicked(event, x, y); + disposeMusic(); + } + }); + closeButton.setSize(CLOSE_BUTTON_WIDTH, CLOSE_BUTTON_WIDTH); + contentStack.add(closeButton).bottom().padLeft(10).padBottom(10); + contentStack.add(contentScrollPane); + + container.add(contentStack); } private void prepareRightMenu() { @@ -123,25 +123,10 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { rightPanelStack.setBackground(new TextureRegionDrawable(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR))); rightPanelStack.add(rightPanel).padTop(RIGHT_PANEL_PADDING_TOP); - container.addActor(rightPanelStack); + container.add(rightPanelStack); } private void prepareButtons() { - Button closeButton = new Button(new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_UNPRESSED)), new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_PRESSED))); - closeButton.addListener(new ClickListener() { - @Override - public void clicked(InputEvent event, float x, float y) { - super.clicked(event, x, y); - disposeMusic(); - } - }); - closeButton.setSize(CLOSE_BUTTON_WIDTH, CLOSE_BUTTON_WIDTH); - closeButton.setPosition(CLOSE_BUTTON_POSITION.x, CLOSE_BUTTON_POSITION.y); - Group closeButtonGroup = new Group(); - closeButtonGroup.addActor(closeButton); - closeButtonGroup.setTouchable(Touchable.childrenOnly); - contentStack.addActor(closeButtonGroup); - TablexiaButton btnFontPlus = new TablexiaButton(FONT_PLUS_TEXT, TablexiaButton.ButtonType.BLUE); btnFontPlus.setSize(FONT_BUTTON_WIDTH, FONT_BUTTON_WIDTH); btnFontPlus.setPosition(BUTTONS_MARGIN_LEFT, 0); @@ -162,19 +147,10 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> { List<Content> contentList = ContentParser.parseEncyclopediaPageContent(fileHandle.readString()); for (Content c : contentList) { -// Actor a = c.render(this, CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x); -// if (c instanceof Header) { -// content.add(a).align(Align.left).padLeft(CLOSE_BUTTON_POSITION.x + CLOSE_BUTTON_WIDTH).padBottom(25).padTop(20); -// } else { -// Cell cell = content.add(a).fillX().expandX().padLeft(CLOSE_BUTTON_POSITION.x + CLOSE_BUTTON_WIDTH).padRight(10).padBottom(10); -// if (c instanceof Hint) { -// cell.padTop(25); -// } -// } c.addToCell(content,this,CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x); content.row(); } - getStage().setDebugUnderMouse(true); +// getStage().setDebugUnderMouse(true); } public void playMusic(String music, TablexiaButton musicButton) { diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java index d3ea869b4..3008a2dc3 100644 --- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java +++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java @@ -19,6 +19,6 @@ public abstract class Content { abstract Actor render(AbstractTablexiaScreen screen,float parentContainerWidth); public Cell addToCell(Table contentTable,AbstractTablexiaScreen screen, float parentContainerWidth){ - return contentTable.add(render(screen,parentContainerWidth)).fillX().expandX().padLeft(EncyclopediaScreen.CLOSE_BUTTON_POSITION.x + EncyclopediaScreen.CLOSE_BUTTON_WIDTH).padRight(20).padBottom(10); + return contentTable.add(render(screen, parentContainerWidth)).expandX().fillX().padRight(20).padBottom(10).left(); } } diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java index 9b9b07544..69d4ba551 100644 --- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java +++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java @@ -5,6 +5,7 @@ import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.InputEvent; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Cell; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Table; +import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Value; import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.ClickListener; import com.badlogic.gdx.utils.Align; @@ -34,29 +35,30 @@ public class Header extends Content { //TODO add ImageButton with play icon //TODO enlarge header label font Table table = new Table(); + Actor label = textContent.render(screen, parentContainerWidth); + table.add(label).expandX().left(); if (soundResource!=null) { final TablexiaButton button = new TablexiaButton(screen.getText(EncyclopediaAssets.PLAY), TablexiaButton.ButtonType.GREEN); button.addListener(new ClickListener() { @Override public void clicked(InputEvent event, float x, float y) { super.clicked(event, x, y); - EncyclopediaScreen encyclopediaScreen = ((EncyclopediaScreen)(screen)); - if(button.isChecked()){ - encyclopediaScreen.playMusic(soundResource,button); - }else{ + EncyclopediaScreen encyclopediaScreen = ((EncyclopediaScreen) (screen)); + if (button.isChecked()) { + encyclopediaScreen.playMusic(soundResource, button); + } else { encyclopediaScreen.disposeMusic(); } } }); - table.add(button); + table.add(button).expandX().right().padRight(20); } - table.add(textContent.render(screen, parentContainerWidth)); return table; } @Override public Cell addToCell(Table contentTable, AbstractTablexiaScreen screen, float parentContainerWidth) { - return contentTable.add(render(screen, parentContainerWidth)).align(Align.left).padLeft(EncyclopediaScreen.CLOSE_BUTTON_POSITION.x + EncyclopediaScreen.CLOSE_BUTTON_WIDTH).padBottom(25).padTop(20); + return contentTable.add(render(screen, parentContainerWidth)).expandX().fillX().padBottom(25).padTop(20).left(); } public void setSoundResource(String soundResource) { -- GitLab