diff --git a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties
index bf12cd30ff8493079bea4e75eb2f1a65cdcfb6d2..7dc20967834f7b6001410699811eaf701868a74b 100644
--- a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties
+++ b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_cs.properties
@@ -2,32 +2,32 @@ play=Přehrát
 hint_header=Rada pro tebe
 #    <!-- Dysgraphia -->
 dysgraphia=Dysgrafie
-dysgraphia_definition=Jedna z tzv. specifických poruch učení, která označuje výrazné obtíže v písemném projevu, zejména v jeho grafické podobě.
+dysgraphia_definition=Jedna z\u00A0tzv. specifických poruch učení, která označuje výrazné obtíže v\u00A0písemném projevu, zejména v\u00A0jeho grafické podobě.
 
-dysgraphia_paragraph_1=Písmo jedince s dysgrafií je zpravidla velmi nečitelné, takovým lidem na počátku školní docházky velmi dlouhou trvalo, než se naučili psát, všechny kličky a obloučky v písmenech pro ně znamenaly obtíže. Když pak potřebují písmo pro rychlé zaznamenání informací, snadno se přihodí, že je až příliš kostrbaté, neurovnané a nečitelné (někdy jen pro okolí, ale někdy po sobě nepřečte ani sám pisatel).
+dysgraphia_paragraph_1=Písmo jedince s\u00A0dysgrafií je zpravidla velmi nečitelné, takovým lidem na počátku školní docházky velmi dlouhou trvalo, než se naučili psát, všechny kličky a obloučky v\u00A0písmenech pro ně znamenaly obtíže. Když pak potřebují písmo pro rychlé zaznamenání informací, snadno se přihodí, že je až příliš kostrbaté, neurovnané a\u00A0nečitelné (někdy jen pro okolí, ale někdy po sobě nepřečte ani sám pisatel).
 
-dysgraphia_paragraph_2=V dospívání a v dospělosti je psaní především prostředek pro zachycení informací a zprostředkování informací druhým lidem. Pokud je písmo nečitelné a tuto funkci neplní, je zbytečné ho využívat. V takovém případě je výhodnější buď změnit typ písma - někdy stačí, když místo psacího písma začne dotyčný používat tiskací písmo, některým také pomohl přechod na nové písmo Comenia Script - viz http://www.lencova.eu/cs/uvod/comenia_script, nebo se naučit psát rychle a efektivně všemi deseti prsty na počítači. Na internetu se pro tyto účely dají stáhnout volně dostupné programy pro osvojení psaní všemi deseti. Navíc člověk s dysgrafií má nárok na uzpůsobení tohoto typu i ve škole, takže by po vzájemné dohodě neměl být problém, aby psal tiskacím písmem nebo na počítači.
+dysgraphia_paragraph_2=V dospívání a\u00A0v\u00A0dospělosti je psaní především prostředek pro zachycení informací a\u00A0zprostředkování informací druhým lidem. Pokud je písmo nečitelné a\u00A0tuto funkci neplní, je zbytečné ho využívat. V\u00A0takovém případě je výhodnější buď změnit typ písma - někdy stačí, když místo psacího písma začne dotyčný používat tiskací písmo, některým také pomohl přechod na nové písmo Comenia Script - viz http://www.lencova.eu/cs/uvod/comenia_script, nebo se naučit psát rychle a\u00A0efektivně všemi deseti prsty na počítači. Na internetu se pro tyto účely dají stáhnout volně dostupné programy pro osvojení psaní všemi deseti. Navíc člověk s\u00A0dysgrafií má nárok na uzpůsobení tohoto typu i\u00A0ve škole, takže by po vzájemné dohodě neměl být problém, aby psal tiskacím písmem nebo na počítači.
 
-dysgraphia_hint_text=Jestli po&nbsp;sobě nemůžeš přečíst a&nbsp;nepřečtou po&nbsp;tobě ani druzí, zkus&nbsp;psát tiskacími písmeny, nebo&nbsp;se nauč psát všemi deseti na&nbsp;počítači.
+dysgraphia_hint_text=Jestli po sobě nemůžeš přečíst a\u00A0nepřečtou po tobě ani druzí, zkus psát tiskacími písmeny, nebo se nauč psát všemi deseti na počítači.
 
 #    <!-- Dyslexia -->
 dyslexia=Dyslexie
-dyslexia_definition=Tzv. specifická porucha učení, která způsobuje obtíže ve čtenářském projevu, a to navzdory kvalitní výuce, domácímu nácviku a přiměřeným (někdy dokonce nadprůměrným!) rozumovým schopnostem. Říká se, že lidé s dyslexií jsou ti, kteří se učí jinak.
+dyslexia_definition=Tzv. specifická porucha učení, která způsobuje obtíže ve čtenářském projevu, a\u00A0to navzdory kvalitní výuce, domácímu nácviku a\u00A0přiměřeným (někdy dokonce nadprůměrným!) rozumovým schopnostem. Říká se, že lidé s\u00A0dyslexií jsou ti, kteří se učí jinak.
 
-dyslexia_paragraph_1=Současný výzkum naznačuje, že se jedná o obtíže, které jsou způsobeny drobným poškozením centrální nervové soustavy a zřejmě jsou dědičné. Souvisejí s několika dalšími typy oslabení a v běžném životě se projevují právě problémy ve čtení. Tyto trable přetrvávají po celý život a nesouvisejí jen se školou. Záleží na jejich intenzitě a také na rozsahu terapeutické práce (tzv. reedukací). Někdy mohou být obtíže ve vyšším věku zcela minimalizovány, někdy je jedinec stále vnímá jako velmi intenzivní. Mimo to je také důležité si uvědomit, za jakých podmínek jde člověku čtení lépe. Je-li to jen trochu možné, vyplatí se vytvářet si pro čtení právě takové prostředí, aby jedince co nejméně zatěžovalo. Svojí roli může hrát denní doba, ale také klid a dostatek času na čtení, využívání různých prostředků moderních technologií (např. elektronické čtečky, hlasové výstupy z počítače, audioknihy, nastavení počítače tak, aby texty byly co nejpřehlednější).
+dyslexia_paragraph_1=Současný výzkum naznačuje, že se jedná o\u00A0obtíže, které jsou způsobeny drobným poškozením centrální nervové soustavy a zřejmě jsou dědičné. Souvisejí s\u00A0několika dalšími typy oslabení a\u00A0v\u00A0běžném životě se projevují právě problémy ve čtení. Tyto trable přetrvávají po celý život a\u00A0nesouvisejí jen se školou. Záleží na jejich intenzitě a\u00A0také na rozsahu terapeutické práce (tzv. reedukací). Někdy mohou být obtíže ve vyšším věku zcela minimalizovány, někdy je jedinec stále vnímá jako velmi intenzivní. Mimo to je také důležité si uvědomit, za jakých podmínek jde člověku čtení lépe. Je-li to jen trochu možné, vyplatí se vytvářet si pro čtení právě takové prostředí, aby jedince co nejméně zatěžovalo. Svojí roli může hrát denní doba, ale také klid a dostatek času na čtení, využívání různých prostředků moderních technologií (např. elektronické čtečky, hlasové výstupy z\u00A0počítače, audioknihy, nastavení počítače tak, aby texty byly co nejpřehlednější).
 
-dyslexia_paragraph_2=V současné době žijeme v tzv. informační společnosti, v níž si neustále vyměňujeme informace za využití psaní a čtení a pro lidi, kteří se naučili snadno a rychle číst už v první třídě základní školy, může být někdy nepochopitelné, že to někomu nejde. Proto se z dyslexie možná stává větší problém, než byl v minulosti. Současně se ale začíná říkat, že lidé s dyslexií jsou ti, kteří se učí jinak. To znamená, že se dokážou naučit (někteří mohou být významnými experty ve svém oboru), ale potřebují najít trochu odlišné způsoby učení a mít vytvořené takové podmínky, aby jim čtení a psaní nebránilo v projevení jejich možností. Čím je člověk starší, tím více by měl umět sám říci, za jakých okolností se mu lépe učí a pracuje. Ve všech typech škol mají žáci s dyslexií nárok na uzpůsobení podmínek studia, ale je dobré vědět, co přesně potřebují, ať jsou případné úpravy skutečně efektivní.
+dyslexia_paragraph_2=V\u00A0současné době žijeme v\u00A0tzv. informační společnosti, v\u00A0níž si neustále vyměňujeme informace za využití psaní a\u00A0čtení a pro lidi, kteří se naučili snadno a\u00A0rychle číst už v první třídě základní školy, může být někdy nepochopitelné, že to někomu nejde. Proto se z\u00A0dyslexie možná stává větší problém, než byl v minulosti. Současně se ale začíná říkat, že lidé s\u00A0dyslexií jsou ti, kteří se učí jinak. To znamená, že se dokážou naučit (někteří mohou být významnými experty ve svém oboru), ale potřebují najít trochu odlišné způsoby učení a\u00A0mít vytvořené takové podmínky, aby jim čtení a\u00A0psaní nebránilo v projevení jejich možností. Čím je člověk starší, tím více by měl umět sám říci, za jakých okolností se mu lépe učí a\u00A0pracuje. Ve všech typech škol mají žáci s\u00A0dyslexií nárok na uzpůsobení podmínek studia, ale je dobré vědět, co přesně potřebují, ať jsou případné úpravy skutečně efektivní.
 
-dyslexia_hint_text=Když si nejsi jistý / jistá, jak se co píše, používej přehledy gramatických pravidel. Můžeš si je vytvořit na počítači, ať se v nich vyznáš.
+dyslexia_hint_text=Když si nejsi jistý / jistá, jak se co píše, používej přehledy gramatických pravidel. Můžeš si je vytvořit na počítači, ať se v\u00A0nich vyznáš.
 
 #    <!-- Dysothographia -->
 dysorthographia=Dysortografie
 
-dysorthographia_definition=Obtíže v písemném projevu. Text jedince s dysortografií je plný různých chyb a nepřesností, kterých se dopouští opakovaně a nijak nesouvisejí s jeho rozumovými schopnostmi.
+dysorthographia_definition=Obtíže v\u00A0písemném projevu. Text jedince s dysortografií je plný různých chyb a nepřesností, kterých se dopouští opakovaně a\u00A0nijak nesouvisejí s\u00A0jeho rozumovými schopnostmi.
 
-dysorthographia_paragraph_1=Tzv. specifická porucha učení, která se projevuje obtížemi v písemném projevu, především v jeho gramatické složce. Mezi typické chyby lidí s dysortografií patří: vynechávání hlásek ve slovech, chybějící háčky a čárky (tj. diakritika), záměny měkkých a tvrdých slabik, záměny znělých a neznělých hlásek (např. c/s/z, b/p, g/k, m/n, h/ch), prohození hlásek ve slovech, takže jsou celá zkomolená, nesprávná aplikace gramatických pravidel. Někdy jde o to, že jedinec s dysortografií správnou hlásku "jakoby neslyší", nebo si neuvědomuje, ze kterých všech hlásek se slovo skládá, přestože slovo jako celek slyší a chápe ho (to je právě jeden z projevů dysortografie). Jindy se jedná o situace, kdy nefunguje rychlá automatická aplikace gramatických pravidel, což působí dost paradoxně, protože dotyčný dokáže pravidlo přesně vysvětlit, když je na něj tázán, ale když musí rychle napsat větu, v níž se kombinuje mnoho různých pravidel gramatiky, v tom stejném pravidle, které právě bezchybně zdůvodnil, udělá chybu.
+dysorthographia_paragraph_1=Tzv. specifická porucha učení, která se projevuje obtížemi v\u00A0písemném projevu, především v\u00A0jeho gramatické složce. Mezi typické chyby lidí s\u00A0dysortografií patří: vynechávání hlásek ve slovech, chybějící háčky a\u00A0čárky (tj. diakritika), záměny měkkých a\u00A0tvrdých slabik, záměny znělých a\u00A0neznělých hlásek (např. c/s/z, b/p, g/k, m/n, h/ch), prohození hlásek ve slovech, takže jsou celá zkomolená, nesprávná aplikace gramatických pravidel. Někdy jde o\u00A0to, že jedinec s\u00A0dysortografií správnou hlásku "jakoby neslyší", nebo si neuvědomuje, ze kterých všech hlásek se slovo skládá, přestože slovo jako celek slyší a\u00A0chápe ho (to je právě jeden z\u00A0projevů dysortografie). Jindy se jedná o situace, kdy nefunguje rychlá automatická aplikace gramatických pravidel, což působí dost paradoxně, protože dotyčný dokáže pravidlo přesně vysvětlit, když je na něj tázán, ale když musí rychle napsat větu, v\u00A0níž se kombinuje mnoho různých pravidel gramatiky, v\u00A0tom stejném pravidle, které právě bezchybně zdůvodnil, udělá chybu.
 
-dysorthographia_paragraph_2=Stejně jako u dyslexie je důležité uvědomit si, za jakých okolností je pro člověka nejvýhodnější psát, aby množství chyb v textu bylo co nejnižší (také stejně jako u dyslexie a dysgrafie platí, že žáci a studenti s dysortografií ve všech typech škol mají nárok na uzpůsobení podmínek studia). Někdy pomůže dostatek času a klid na práci, někdy psaní na počítači s možností automatických oprav. Je také nesmírně důležité texty po sobě umět velmi pečlivě kontrolovat a vědět, čemu je třeba věnovat zvýšenou pozornost. V případech, kdy je hodně důležitý obsah sdělení, se vyplatí, když po pisateli přečte text někdo druhý a chyby opraví, protože dotyčný je zpravidla "nevidí". Jinou fintou, která někdy zabírá, je číst text pozpátku tak, že čteme slova, jak jsou napsaná, ale od konce věty nebo odstavce, takže není možné se soustředit na obsah sdělení, ale jen na každé slovo zvlášť.
+dysorthographia_paragraph_2=Stejně jako u\u00A0dyslexie je důležité uvědomit si, za jakých okolností je pro člověka nejvýhodnější psát, aby množství chyb v textu bylo co nejnižší (také stejně jako u dyslexie a\u00A0dysgrafie platí, že žáci a\u00A0studenti s\u00A0dysortografií ve všech typech škol mají nárok na uzpůsobení podmínek studia). Někdy pomůže dostatek času a klid na práci, někdy psaní na počítači s\u00A0možností automatických oprav. Je také nesmírně důležité texty po sobě umět velmi pečlivě kontrolovat a\u00A0vědět, čemu je třeba věnovat zvýšenou pozornost. V\u00A0případech, kdy je hodně důležitý obsah sdělení, se vyplatí, když po pisateli přečte text někdo druhý a chyby opraví, protože dotyčný je zpravidla "nevidí". Jinou fintou, která někdy zabírá, je číst text pozpátku tak, že čteme slova, jak jsou napsaná, ale od konce věty nebo odstavce, takže není možné se soustředit na obsah sdělení, ale jen na každé slovo zvlášť.
 
 dysorthographia_hint_text=Důležité texty, které jsi napsal/napsala, si vždy nechej někým zkontrolovat!
 
@@ -35,52 +35,52 @@ dysorthographia_hint_text=Důležité texty, které jsi napsal/napsala, si vždy
 memory=Paměť
 memory_definition=Některé složky paměti mohou být u jedince s dyslexií oslabené a tím mu komplikovat učení, pro které je paměť nesmírně důležitá. Neplatí to ovšem stoprocentně u všech lidí s dyslexií.
 
-memory_paragraph_1=Paměť má mnoho různých forem - jinak si pamatujeme zážitky z dovolené, jinou paměť využíváme, když se učíme jezdit na kole, a zase jinou, když se učíme vzorečky z chemie nebo slovíčka v jazyce apod. Právě proto, že máme mnoho různých typů paměti, je možné výhodně nahradit ten druh zapamatování, který se nedaří tak dobře, jiným, který je naopak plně rozvinutý. V neposlední řadě je vhodné vědět, že máme-li oslabenou některou složku paměti, je třeba zaujmout taková opatření, aby důsledky byly minimální (např. vše, co je třeba si pamatovat, si dotyčný zapisuje, když něco řeší, průběžně si píše poznámky, nač už přišel, jaký je dílčí výsledek apod.). Podívejme se na některé druhy paměti:
+memory_paragraph_1=Paměť má mnoho různých forem - jinak si pamatujeme zážitky z dovolené, jinou paměť využíváme, když se učíme jezdit na kole, a\u00A0zase jinou, když se učíme vzorečky z\u00A0chemie nebo slovíčka v jazyce apod. Právě proto, že máme mnoho různých typů paměti, je možné výhodně nahradit ten druh zapamatování, který se nedaří tak dobře, jiným, který je naopak plně rozvinutý. V\u00A0neposlední řadě je vhodné vědět, že máme-li oslabenou některou složku paměti, je třeba zaujmout taková opatření, aby důsledky byly minimální (např. vše, co je třeba si pamatovat, si dotyčný zapisuje, když něco řeší, průběžně si píše poznámky, nač už přišel, jaký je dílčí výsledek apod.). Podívejme se na některé druhy paměti:
 
 memory_short_term=Krátkodobá paměť
 
-memory_short_term_definition=Krátkodobá paměť, v níž si ukládáme informace, které se k nám právě dostaly.
+memory_short_term_definition=Krátkodobá paměť, v\u00A0níž si ukládáme informace, které se k\u00A0nám právě dostaly.
 
-memory_short_term_paragraph_1=Použijeme ji např. při pokynech učitele, co mají žáci udělat, na které straně si mají otevřít učebnici a které cvičení zpracovat, zapamatování telefonního čísla, které potřebujeme vytočit nebo si zapsat, sdělení jmen osob, s nimiž jsme se právě seznámili, uvedení času a místa, kde se koná nějaká schůzka, kterou si potřebujeme zapsat do diáře apod. Někteří lidé (nejen) s dyslexií mohou mít krátkodobou paměť oslabenou, takže informace v ní uložené rychle zapomínají, zpravidla ještě dřív, než je stihnou využít (než otevřou učebnici, neví, které cvičení bylo zadáno, než dojdou do místnosti, zapomenou, co z ní měli přinést atp.). Důležitou roli hraje také fakt, že pouze údaje, které si uložíme v krátkodobé paměti, se posléze dostanou i do dlouhodobé, která slouží pro uchování údajů na dlouhou dobu, někdy po celý život.
+memory_short_term_paragraph_1=Použijeme ji např. při pokynech učitele, co mají žáci udělat, na které straně si mají otevřít učebnici a\u00A0které cvičení zpracovat, zapamatování telefonního čísla, které potřebujeme vytočit nebo si zapsat, sdělení jmen osob, s\u00A0nimiž jsme se právě seznámili, uvedení času a\u00A0místa, kde se koná nějaká schůzka, kterou si potřebujeme zapsat do diáře apod. Někteří lidé (nejen) s\u00A0dyslexií mohou mít krátkodobou paměť oslabenou, takže informace v\u00A0ní uložené rychle zapomínají, zpravidla ještě dřív, než je stihnou využít (než otevřou učebnici, neví, které cvičení bylo zadáno, než dojdou do místnosti, zapomenou, co z\u00A0ní měli přinést atp.). Důležitou roli hraje také fakt, že pouze údaje, které si uložíme v krátkodobé paměti, se posléze dostanou i\u00A0do dlouhodobé, která slouží pro uchování údajů na dlouhou dobu, někdy po celý život.
 
-memory_short_term_paragraph_2=Dobrá zpráva je, že paměť se dá trénovat (proto jsou zde zařazeny některé aktivity, kterým se ve hře věnujete). Navíc je dobré vědět, že mám-li tuto paměť oslabenou, potřebuji si důležité údaje hned zapisovat, nebo si je vícekrát a častěji opakovat, nebo vědět, kde jsou uvedeny, abychom se k nim mohli vrátit, když je potřebujeme, a vidět je tolikrát, dokud si je nezapamatujeme.
+memory_short_term_paragraph_2=Dobrá zpráva je, že paměť se dá trénovat (proto jsou zde zařazeny některé aktivity, kterým se ve hře věnujete). Navíc je dobré vědět, že mám-li tuto paměť oslabenou, potřebuji si důležité údaje hned zapisovat, nebo si je vícekrát a\u00A0častěji opakovat, nebo vědět, kde jsou uvedeny, abychom se k\u00A0nim mohli vrátit, když je potřebujeme, a\u00A0vidět je tolikrát, dokud si je nezapamatujeme.
 
 memory_short_term_hint_text=Co si nepamatuješ, to si hned zapiš (používej „externí paměť).
 
 memory_working=Pracovní paměť
 
-memory_working_definition=Pracovní paměť potřebujeme, když vykonáváme nějakou činnost / práci, jak vyplývá i z názvu.
+memory_working_definition=Pracovní paměť potřebujeme, když vykonáváme nějakou činnost / práci, jak vyplývá i\u00A0z\u00A0názvu.
 
-memory_working_paragraph_1=V ní se kombinují údaje, které si vybavíme z dlouhodobé paměti, a současně informace uložené v krátkodobé paměti, které souvisejí s tím, co právě děláme. Vezměme například výpočet složitějšího matematického příkladu (35x7) nebo zapisování poznámek při výkladu učitele. V prvním jmenovaném příkladu musíme rozložit výpočet na několik částí, přitom si stále musíme pamatovat původní zadání, současně si musíme pamatovat, co už jsme vypočetli a co ještě ne, musíme si vybavit zpaměti násobilku i postup práce, který jsme se kdysi naučili. Člověk s oslabenou pracovní pamětí může narazit na to, že než vypočítá 5x7, zapomene, jaký byl předchozí výsledek, nebo se zabere do počítání 30x7 a mezitím zapomene, jak znělo zadání celého příkladu, takže napíše výsledek výpočtu a neuvědomí si, že toto není definitivní výpočet. Při zapisování poznámek si zase musíme pamatovat, co učitel řekl, přitom současně registrovat, co říká právě nyní, a mimo to při zápisu aplikovat různá gramatická pravidla, přemýšlet o pravidlech slovosledu nebo o různých značkách a zkratkách, které vyjádří, co bylo řečeno, a vše při práci kombinovat.
+memory_working_paragraph_1=V\u00A0ní se kombinují údaje, které si vybavíme z dlouhodobé paměti, a\u00A0současně informace uložené v\u00A0krátkodobé paměti, které souvisejí s\u00A0tím, co právě děláme. Vezměme například výpočet složitějšího matematického příkladu (35x7) nebo zapisování poznámek při výkladu učitele. V\u00A0prvním jmenovaném příkladu musíme rozložit výpočet na několik částí, přitom si stále musíme pamatovat původní zadání, současně si musíme pamatovat, co už jsme vypočetli a\u00A0co ještě ne, musíme si vybavit zpaměti násobilku i\u00A0postup práce, který jsme se kdysi naučili. Člověk s\u00A0oslabenou pracovní pamětí může narazit na to, že než vypočítá 5x7, zapomene, jaký byl předchozí výsledek, nebo se zabere do počítání 30x7 a\u00A0mezitím zapomene, jak znělo zadání celého příkladu, takže napíše výsledek výpočtu a\u00A0neuvědomí si, že toto není definitivní výpočet. Při zapisování poznámek si zase musíme pamatovat, co učitel řekl, přitom současně registrovat, co říká právě nyní, a\u00A0mimo to při zápisu aplikovat různá gramatická pravidla, přemýšlet o\u00A0pravidlech slovosledu nebo o\u00A0různých značkách a\u00A0zkratkách, které vyjádří, co bylo řečeno, a\u00A0vše při práci kombinovat.
 
-memory_working_paragraph_2=Někteří jedinci s dyslexií mají s tímto způsobem paměťové práce obtíže. Proto je pro ně důležité pracovní paměť záměrně trénovat (viz aktivity ve hře), ale také vědět, jak se vyhnout tomu, že se musí spoléhat jen na paměť. Např. místo psaní poznámek používat diktafon nebo vědět, kde jsou podklady k probíranému učivu zapsané v učebnici, aby si mohli zapisovat jen některé důležité údaje, když pracují na něčem složitějším, tak je vhodné si průběžně zapisovat, nač už přišli, co už udělali apod.
+memory_working_paragraph_2=Někteří jedinci s\u00A0dyslexií mají s\u00A0tímto způsobem paměťové práce obtíže. Proto je pro ně důležité pracovní paměť záměrně trénovat (viz aktivity ve hře), ale také vědět, jak se vyhnout tomu, že se musí spoléhat jen na paměť. Např. místo psaní poznámek používat diktafon nebo vědět, kde jsou podklady k probíranému učivu zapsané v\u00A0učebnici, aby si mohli zapisovat jen některé důležité údaje, když pracují na něčem složitějším, tak je vhodné si průběžně zapisovat, nač už přišli, co už udělali apod.
 
 memory_working_hint_text=Trénuj si postupy práce! Než něco začneš dělat, řekni si pro sebe, co vše musíš splnit, nač nesmíš zapomenout. Říkej si, „za prvé…“, „za druhé…“, „za třetí…“ atd.
 
 memory_auditory=Sluchová paměť
 
-memory_auditory_definition=Sluchová paměť slouží pro slyšené informace, jedná se o typ krátkodobé paměti, která využívá specifický druh informací, tedy ty, které si dotyčný musí pamatovat sluchem.
+memory_auditory_definition=Sluchová paměť slouží pro slyšené informace, jedná se o\u00A0typ krátkodobé paměti, která využívá specifický druh informací, tedy ty, které si dotyčný musí pamatovat sluchem.
 
-memory_auditory_paragraph_1=Někdy se stává, že jedinci s dyslexií mají právě tento druh krátkodobé paměti oslabený. Opět je užitečné její posilování, ale současně je výhodné vědět, že cokoli si potřebuje dotyčný zapamatovat, musí nejen slyšet, ale i vidět, nebo si hned psát či jinak znázorňovat, ať se nemusí spoléhat jen na sluchovou paměť.  Někdy je situace horší, když se jedná o zapamatování slyšených informací, které se dotyčný snaží do paměti uložit mechanicky, tedy bez logických souvislostí (např. seznam věcí na nákup, slovíčka v jazyce, vyjmenovaná slova, chemický či fyzikální vzorec). Naopak se mnohdy ukazuje, že jakmile si můžeme vytvořit mezi údaji logické souvislosti, utřídit si je tak, aby dávaly více smysl, rozdělit je do logických skupin podle určité vlastnosti, podle nadřazeného pojmu, podle podobného znění atp., tak je zapamatování mnohem účinnější. Jinou formou opory může být tzv. vizualizace slyšeného, tedy představujeme si, co slyšíme, nebo si to jen symbolicky zobrazujeme ve fantazii, třeba za využití barev, tvarů apod.
+memory_auditory_paragraph_1=Někdy se stává, že jedinci s\u00A0dyslexií mají právě tento druh krátkodobé paměti oslabený. Opět je užitečné její posilování, ale současně je výhodné vědět, že cokoli si potřebuje dotyčný zapamatovat, musí nejen slyšet, ale i\u00A0vidět, nebo si hned psát či jinak znázorňovat, ať se nemusí spoléhat jen na sluchovou paměť.  Někdy je situace horší, když se jedná o\u00A0zapamatování slyšených informací, které se dotyčný snaží do paměti uložit mechanicky, tedy bez logických souvislostí (např. seznam věcí na nákup, slovíčka v\u00A0jazyce, vyjmenovaná slova, chemický či fyzikální vzorec). Naopak se mnohdy ukazuje, že jakmile si můžeme vytvořit mezi údaji logické souvislosti, utřídit si je tak, aby dávaly více smysl, rozdělit je do logických skupin podle určité vlastnosti, podle nadřazeného pojmu, podle podobného znění atp., tak je zapamatování mnohem účinnější. Jinou formou opory může být tzv. vizualizace slyšeného, tedy představujeme si, co slyšíme, nebo si to jen symbolicky zobrazujeme ve fantazii, třeba za využití barev, tvarů apod.
 
 memory_auditory_hint_text=Když si nepamatuješ slova, zkus si informace představovat jako obrázky, značky, barvy apod. - třeba zapamatování pak půjde lépe.
 
 memory_visual=Zraková paměť
 
-memory_visual_definition=Zraková paměť je určena pro viděné informace. Jde o druh krátkodobé paměti, která zpracovává údaje, jež přijímáme za užití zraku.
+memory_visual_definition=Zraková paměť je určena pro viděné informace. Jde o\u00A0druh krátkodobé paměti, která zpracovává údaje, jež přijímáme za užití zraku.
 
-memory_visual_paragraph_1=Někdy bývá u jedinců s dyslexií oslabená, ale mnohdy se naopak stává, že na rozdíl od sluchové paměti, která bývá častěji ovlivněná dyslexií, tato paměť funguje velmi dobře. Je proto nanejvýš žádoucí ji při práci využívat a vše, co si potřebujeme zapamatovat, nejen slyšet, ale také vidět v nějaké podobě znázorněné, ať už se jedná o obrázky, souvislý text, grafy, tabulky, nákresy, symboly nebo cokoli dalšího, čím si jedinec pomůže.
+memory_visual_paragraph_1=Někdy bývá u\u00A0jedinců s\u00A0dyslexií oslabená, ale mnohdy se naopak stává, že na rozdíl od sluchové paměti, která bývá častěji ovlivněná dyslexií, tato paměť funguje velmi dobře. Je proto nanejvýš žádoucí ji při práci využívat a\u00A0vše, co si potřebujeme zapamatovat, nejen slyšet, ale také vidět v\u00A0nějaké podobě znázorněné, ať už se jedná o obrázky, souvislý text, grafy, tabulky, nákresy, symboly nebo cokoli dalšího, čím si jedinec pomůže.
 
 memory_visual_hint_text=Seznam informací si vždy zkus uspořádat do nějakých logických skupin - zapamatování pak půjde snadněji.
 
 #    <!-- Spatial orientation -->
 spatial_orientation=Prostorová orientace
 
-spatial_orientation_definition=Orientace v&nbsp;prostoru znamená uvědomění si pozice nalevo, napravo, vepředu, vzadu, nahoře, dole, správné určení směru.
+spatial_orientation_definition=Orientace v\u00A0prostoru znamená uvědomění si pozice nalevo, napravo, vepředu, vzadu, nahoře, dole, správné určení směru.
 
-spatial_orientation_paragraph_1=Někteří jedinci s dyslexií (neplatí to ovšem obecně pro všechny!) čelí v této oblasti určitým oslabením. Je pro ně obtížné rychle určit, kde je napravo a nalevo, když se ocitnou v novém prostředí, nepamatují si trasu, jíž přišli, nedokázali by sami znovu najít cestu apod. Často se jim stává, že se někde ztratí, přicházejí pozdě, protože si neuvědomili, že mají zahnout, nedokážou najít stejnou cestu zpět, nepamatují si, kde zaparkovali auto apod. Orientaci v prostoru ovšem potřebujeme také proto, abychom se dokázali správně orientovat na stránce v textu, abychom si uvědomili, že čteme vždy zleva doprava, seshora dolů, jakým směrem vedeme linku, když píšeme.
+spatial_orientation_paragraph_1=Někteří jedinci s\u00A0dyslexií (neplatí to ovšem obecně pro všechny!) čelí v\u00A0této oblasti určitým oslabením. Je pro ně obtížné rychle určit, kde je napravo a\u00A0nalevo, když se ocitnou v\u00A0novém prostředí, nepamatují si trasu, jíž přišli, nedokázali by sami znovu najít cestu apod. Často se jim stává, že se někde ztratí, přicházejí pozdě, protože si neuvědomili, že mají zahnout, nedokážou najít stejnou cestu zpět, nepamatují si, kde zaparkovali auto apod. Orientaci v\u00A0prostoru ovšem potřebujeme také proto, abychom se dokázali správně orientovat na stránce v\u00A0textu, abychom si uvědomili, že čteme vždy zleva doprava, seshora dolů, jakým směrem vedeme linku, když píšeme.
 
-spatial_orientation_paragraph_2=Prostorovou orientaci lze také velmi dobře trénovat. I lidé, kteří mají "absolutní orientační nesmysl" se mohou naučit orientovat v prostoru, ale vyžaduje to trochu úsilí, píle, tréninku a cíleného přemýšlení o prostoru kolem nás. Jestliže rezignujeme a budeme jen hlásat, že prostorovou orientace nemáme a orientovat se neumíme, pravděpodobně to tak i zůstane. Mezi nejjednodušší postupy na počátku tréninku může patřit záměrné vyhledávání nápověd (tedy bodů a míst v okolí), které nám umožní cíleně sledovat, kudy jdeme, co bylo v okolí. Je ovšem třeba tomu cíleně věnovat pozornost! Jinou užitečnou fintou může být uvědomění, kde mají lidé srdce, když se na ně podíváme. Skoro každý z nás to dokáže určit a poznat, prostě to na lidech "vidíme". A tam je také jejich levá strana, od níž můžeme odvodit, která je pravá a tedy také, co je nalevo, napravo, před a za dotyčnou osobou.
+spatial_orientation_paragraph_2=Prostorovou orientaci lze také velmi dobře trénovat. I\u00A0lidé, kteří mají "absolutní orientační nesmysl" se mohou naučit orientovat v\u00A0prostoru, ale vyžaduje to trochu úsilí, píle, tréninku a\u00A0cíleného přemýšlení o\u00A0prostoru kolem nás. Jestliže rezignujeme a\u00A0budeme jen hlásat, že prostorovou orientace nemáme a\u00A0orientovat se neumíme, pravděpodobně to tak i\u00A0zůstane. Mezi nejjednodušší postupy na počátku tréninku může patřit záměrné vyhledávání nápověd (tedy bodů a\u00A0míst v okolí), které nám umožní cíleně sledovat, kudy jdeme, co bylo v okolí. Je ovšem třeba tomu cíleně věnovat pozornost! Jinou užitečnou fintou může být uvědomění, kde mají lidé srdce, když se na ně podíváme. Skoro každý z\u00A0nás to dokáže určit a\u00A0poznat, prostě to na lidech "vidíme". A\u00A0tam je také jejich levá strana, od níž můžeme odvodit, která je pravá a\u00A0tedy také, co je nalevo, napravo, před a za dotyčnou osobou.
 
 spatial_orientation_hint_text=Když někam jdeš, vždy si všímej orientačních bodů.
 
@@ -89,39 +89,39 @@ seriality=Serialita
 
 seriality_definition=Posloupnost neboli dovednost stanovit přesné kroky, jak vykonávat určitou činnost, aniž bychom na cokoli zapomněli.
 
-seriality_paragraph_1=Projeví se například při stanovení postupu práce nebo také způsobu řešení určitého úkolu. Jestliže máme někomu popsat, jak něco děláme, musíme využít serialitu. Stejně tak se serialita promítne do naší přesné práce, kdy nic nezapomeneme, vše dokončíme až do úplného finále, nevynecháme nic podstatného apod. Můžeme mluvit o zrakové serialitě, kdy musíme znát pořadí či popsat sekvenci po sobě jdoucích informací, které vidíme. Nebo se někdy říká sluchová serialita, kdy zachycujeme postup toho, o čem se mluví, co slyšíme. Mnohdy ovšem potřebujeme obě dvě. Mimo to složitější projevy seriality vyžadují, abychom dokázali popsat naše myšlenkové procesy, které ani nevidíme, ani neslyšíme.
+seriality_paragraph_1=Projeví se například při stanovení postupu práce nebo také způsobu řešení určitého úkolu. Jestliže máme někomu popsat, jak něco děláme, musíme využít serialitu. Stejně tak se serialita promítne do naší přesné práce, kdy nic nezapomeneme, vše dokončíme až do úplného finále, nevynecháme nic podstatného apod. Můžeme mluvit o\u00A0zrakové serialitě, kdy musíme znát pořadí či popsat sekvenci po sobě jdoucích informací, které vidíme. Nebo se někdy říká sluchová serialita, kdy zachycujeme postup toho, o\u00A0čem se mluví, co slyšíme. Mnohdy ovšem potřebujeme obě dvě. Mimo to složitější projevy seriality vyžadují, abychom dokázali popsat naše myšlenkové procesy, které ani nevidíme, ani neslyšíme.
 
-seriality_paragraph_2=Dyslexie je někdy doprovázena oslabením schopnosti seriality. Zajímavé je, že to bývá nezřídka kompenzováno velmi dokonalou schopností tzv. celostního myšlení, kdy naopak jedinec dokáže zpracovávat informace v širších souvislostech, umí nalézt řešení, aniž by věděl, jak k němu dospěl. Když má informace prezentované ve větších celcích (jako příběh, film, obrázek se spoustou detailů apod.) pracuje se mu s nimi lépe, než jsou-li prezentovány v přesných seznamech a v přesné sekvenci děje. Někdy se říká, že velmi rozvinuté celostní myšlení je jednou z "výhod" dyslexie. Rozhodně je taková schopnost velmi cenná a je třeba ji pěstovat a využívat, kdykoli je to vhodné. Někdy je ale užitečné (ve škole, v práci i doma) umět používat postupy a umět předávat tyto postupy druhým (když víme, jak jsme na něco přišli, ale nedokážeme to vysvětlit druhým, je to někdy nepoužitelné). Dobrá zpráva spočívá opět v tom, že svojí schopnost seriality můžeme zdokonalovat tréninkem.
+seriality_paragraph_2=Dyslexie je někdy doprovázena oslabením schopnosti seriality. Zajímavé je, že to bývá nezřídka kompenzováno velmi dokonalou schopností tzv. celostního myšlení, kdy naopak jedinec dokáže zpracovávat informace v\u00A0širších souvislostech, umí nalézt řešení, aniž by věděl, jak k\u00A0němu dospěl. Když má informace prezentované ve větších celcích (jako příběh, film, obrázek se spoustou detailů apod.) pracuje se mu s nimi lépe, než jsou-li prezentovány v přesných seznamech a\u00A0v\u00A0přesné sekvenci děje. Někdy se říká, že velmi rozvinuté celostní myšlení je jednou z\u00A0"výhod" dyslexie. Rozhodně je taková schopnost velmi cenná a\u00A0je třeba ji pěstovat a\u00A0využívat, kdykoli je to vhodné. Někdy je ale užitečné (ve škole, v\u00A0práci i\u00A0doma) umět používat postupy a\u00A0umět předávat tyto postupy druhým (když víme, jak jsme na něco přišli, ale nedokážeme to vysvětlit druhým, je to někdy nepoužitelné). Dobrá zpráva spočívá opět v\u00A0tom, že svojí schopnost seriality můžeme zdokonalovat tréninkem.
 
 seriality_hint_text=Vždy si na práci udělej dost času! Především když víš, že jinak hrozí, že budeš hodně chybovat.
 
 #    <!-- Auditory distinction -->
 auditory_distinction=Sluchové rozlišování
 
-auditory_distinction_definition=Schopnost uvědomit si odlišnost podobně znějících hlásek a slov, případně dalších zvuků.
+auditory_distinction_definition=Schopnost uvědomit si odlišnost podobně znějících hlásek a\u00A0slov, případně dalších zvuků.
 
-auditory_distinction_paragraph_1=Sluchové rozlišování se postupně rozvíjí v předškolním věku a schopnost určit správně hlásky ve slovech je nezbytným předpokladem dovednosti naučit se číst. Děti na počátku první třídy dokážou slabikovat slova, určit první a poslední hlásky ve slovech (velmi rychle se pak naučí vyhláskovat celá slova), uvědomit si délku hlásek, rozlišit podobně znějící, ale přesto odlišná slova. To vše patří do kategorie tzv. fonemického uvědomění (foném = hláska). Právě tato schopnost se ukazuje jako tradičně oslabená u jedinců s dyslexií a téměř u všech z nich způsobuje obtíže ve čtení, potažmo ve psaní u jedinců s dysortografií (ostatně tyto dva druhy obtíží zpravidla jdou ruku v ruce, jen v určitém věku možná jeden trochu převáží nad druhým - v češtině je rozhodně obtížnější naučit se bezchybně psát). Přestože dotyční slyší zcela bezchybně, když přijde na přesné určení podobně znějících zvuků a tónů, jako by rozdíl "neslyšeli", nebo se nad ním musí i ve vyšším věku důkladně zamyslet, aby ho dokázali určit, neuvědomí si ho automaticky. A totéž se děje také s uvědoměním hlásek ve slovech - slovo jako celek perfektně vnímají a chápou, ale přesné určení každé jedné hlásky je obtížné. Přitom fonemické uvědomění potřebujeme nejen, když slovo píšeme, ale také když vidíme slovo složené z hlásek napsané, protože prostřednictvím fonemického uvědomění přijdeme na to, jak se asi bude vyslovovat. Proto se děti na prvním stupni základní školy, pokud jim byla diagnostikována dyslexie, učí slova hláskovat a různě s hláskami pracovat (určovat délku hlásek, odlišovat měkké a tvrdé slabiky apod.). Někdy se velmi dobře rozvine tato dovednost při nácviku, ale pořád není úplně zautomatizovaná pro rychlé čtení a psaní, proto se při něm stále mohou objevovat chyby. Jedním z důležitých opatření, která mohou usnadnit práci, je dostatek času na obě zmíněné činnosti, aby se jedinec mohl v klidu zamyslet, jak slovo přečíst (zejména když se jedná o cizí a méně obvyklá slova) či jak slovo napsat. Velmi často se pak tyto obtíže ve větší míře objeví při učení cizích jazyků nebo při setkání s neznámými slovy (např. s odbornými pojmy, které jsme doposud neslyšeli).
+auditory_distinction_paragraph_1=Sluchové rozlišování se postupně rozvíjí v předškolním věku a\u00A0schopnost určit správně hlásky ve slovech je nezbytným předpokladem dovednosti naučit se číst. Děti na počátku první třídy dokážou slabikovat slova, určit první a poslední hlásky ve slovech (velmi rychle se pak naučí vyhláskovat celá slova), uvědomit si délku hlásek, rozlišit podobně znějící, ale přesto odlišná slova. To vše patří do kategorie tzv. fonemického uvědomění (foném = hláska). Právě tato schopnost se ukazuje jako tradičně oslabená u\u00A0jedinců s\u00A0dyslexií a\u00A0téměř u\u00A0všech z\u00A0nich způsobuje obtíže ve čtení, potažmo ve psaní u\u00A0jedinců s\u00A0dysortografií (ostatně tyto dva druhy obtíží zpravidla jdou ruku v\u00A0ruce, jen v\u00A0určitém věku možná jeden trochu převáží nad druhým - v\u00A0češtině je rozhodně obtížnější naučit se bezchybně psát). Přestože dotyční slyší zcela bezchybně, když přijde na přesné určení podobně znějících zvuků a tónů, jako by rozdíl "neslyšeli", nebo se nad ním musí i\u00A0ve vyšším věku důkladně zamyslet, aby ho dokázali určit, neuvědomí si ho automaticky. A\u00A0totéž se děje také s\u00A0uvědoměním hlásek ve slovech - slovo jako celek perfektně vnímají a\u00A0chápou, ale přesné určení každé jedné hlásky je obtížné. Přitom fonemické uvědomění potřebujeme nejen, když slovo píšeme, ale také když vidíme slovo složené z\u00A0hlásek napsané, protože prostřednictvím fonemického uvědomění přijdeme na to, jak se asi bude vyslovovat. Proto se děti na prvním stupni základní školy, pokud jim byla diagnostikována dyslexie, učí slova hláskovat a\u00A0různě s\u00A0hláskami pracovat (určovat délku hlásek, odlišovat měkké a\u00A0tvrdé slabiky apod.). Někdy se velmi dobře rozvine tato dovednost při nácviku, ale pořád není úplně zautomatizovaná pro rychlé čtení a\u00A0psaní, proto se při něm stále mohou objevovat chyby. Jedním z\u00A0důležitých opatření, která mohou usnadnit práci, je dostatek času na obě zmíněné činnosti, aby se jedinec mohl v\u00A0klidu zamyslet, jak slovo přečíst (zejména když se jedná o\u00A0cizí a\u00A0méně obvyklá slova) či jak slovo napsat. Velmi často se pak tyto obtíže ve větší míře objeví při učení cizích jazyků nebo při setkání s neznámými slovy (např. s\u00A0odbornými pojmy, které jsme doposud neslyšeli).
 
 auditory_distinction_hint_text=Pozoruj sám/sama sebe! Všímej si, kdy se ti učí nejlépe (podle denní doby, druhu učiva, přítomnosti druhých lidí, množství obrázků, způsobu výkladu apod.). Takový postup pak co nejvíce využívej při přípravě do školy.
 
 #    <!--Specific learning disabilities-->
 specific_learning_disabilities=Specifické poruchy učení
 
-specific_learning_disabilities_definition=Slovní spojení, které zahrnuje dyslexii, dysgrafii, dysortografii, ale také dyskalkulii (obtíže v matematických dovednostech) i některé další méně časté formy výukových obtíží (např. dyspraxii neboli pohybovou neobratnost).
+specific_learning_disabilities_definition=Slovní spojení, které zahrnuje dyslexii, dysgrafii, dysortografii, ale také dyskalkulii (obtíže v\u00A0matematických dovednostech) i\u00A0některé další méně časté formy výukových obtíží (např. dyspraxii neboli pohybovou neobratnost).
 
-specific_learning_disabilities_paragraph_1=Výhodou tohoto označení je, že spojuje všechny typy obtíží do jedné kategorie. Velmi často se totiž stává, že člověk, který má dyslexii, má také dysortografii a dysgrafii. Proto také v běžné řeči, říkáme-li jedinec s dyslexií či dyslektik, obvykle máme na mysli člověka, který má obtíže se čtením i se psaním.
+specific_learning_disabilities_paragraph_1=Výhodou tohoto označení je, že spojuje všechny typy obtíží do jedné kategorie. Velmi často se totiž stává, že člověk, který má dyslexii, má také dysortografii a\u00A0dysgrafii. Proto také v\u00A0běžné řeči, říkáme-li jedinec s\u00A0dyslexií či dyslektik, obvykle máme na mysli člověka, který má obtíže se čtením i\u00A0se psaním.
 
-specific_learning_disabilities_paragraph_2=Nevýhodou tohoto pojmu ovšem je, že slovo učení až příliš asociuje školní prostředí a někdy si proto neuvědomíme, že obtíže se promítají i do mimoškolních, každodenních činností a přetrvávají i v dospělosti, kdy už do žádné školy nechodíme. Mimo to označení porucha nezní příliš hezky. Mnohem důležitější je přistupovat k lidem s dyslexií, dysgrafií či dysortografií jako k těm, kteří se učí a pracují jinak. Nejsou "porouchaní", prostě jen potřebují odlišné podmínky na práci. A je přeci normální, že každý jsme jiný.
+specific_learning_disabilities_paragraph_2=Nevýhodou tohoto pojmu ovšem je, že slovo učení až příliš asociuje školní prostředí a někdy si proto neuvědomíme, že obtíže se promítají i\u00A0do mimoškolních, každodenních činností a\u00A0přetrvávají i\u00A0v\u00A0dospělosti, kdy už do žádné školy nechodíme. Mimo to označení porucha nezní příliš hezky. Mnohem důležitější je přistupovat k\u00A0lidem s\u00A0dyslexií, dysgrafií či dysortografií jako k\u00A0těm, kteří se učí a\u00A0pracují jinak. Nejsou "porouchaní", prostě jen potřebují odlišné podmínky na práci. A\u00A0je přeci normální, že každý jsme jiný.
 
-specific_learning_disabilities_hint_text=Máš v&nbsp;češtině povinnou literaturu? Přečti si knížku jako e-knihu za použití čtečky (snadno si v&nbsp;ní nastavíš velikost písma i&nbsp;množství textu na stránce) nebo si ji sežeň jako audioknihu a&nbsp;„čti ušima“ přes MP3.
+specific_learning_disabilities_hint_text=Máš v\u00A0češtině povinnou literaturu? Přečti si knížku jako e-knihu za použití čtečky (snadno si v\u00A0ní nastavíš velikost písma i\u00A0množství textu na stránce) nebo si ji sežeň jako audioknihu a\u00A0„čti ušima“ přes MP3.
 
 #    <!--Introduction-->
 introduction=O encyklopedii
-introduction_paragraph_1=Následující hesla stručně vysvětlují, co znamená dyslexie a další příbuzné pojmy a v čem mohou spočívat další obtíže lidí s dyslexií. U každého hesla najdete tučně jednu až dvě věty. Jestli se Vám nechce číst celý dlouhý text, podívejte se jen na tyto stručné definice. Jestli máte zájem dozvědět se více, projděte si postupně i další odstavce u každého hesla. Můžete si také nechat text od někoho přečíst a společně se pobavit o tom, co vlastně znamená.
+introduction_paragraph_1=Následující hesla stručně vysvětlují, co znamená dyslexie a\u00A0další příbuzné pojmy a\u00A0v\u00A0čem mohou spočívat další obtíže lidí s\u00A0dyslexií. U\u00A0každého hesla najdete tučně jednu až dvě věty. Jestli se Vám nechce číst celý dlouhý text, podívejte se jen na tyto stručné definice. Jestli máte zájem dozvědět se více, projděte si postupně i\u00A0další odstavce u\u00A0každého hesla. Můžete si také nechat text od někoho přečíst a\u00A0společně se pobavit o\u00A0tom, co vlastně znamená.
 
 #    <!--Famous dyslectics-->
 famous_dyslectics=SlavnĂ­ dyslektici
-famous_dyslectics_paragraph_1=Přestože dyslexie znamená obtíže, lidé, kteří jí trpí, mohou mít současně různorodé nadání, které musí být podpořeno. Proto je dobré umět si uvědomit, co potřebují, aby se navzdory dyslexii mohli projevit a mohli se věnovat tomu, co je baví, zajímá, v čem vynikají. Pro inspirace uvádíme výčet některých slavných jedinců s dyslexií:
+famous_dyslectics_paragraph_1=Přestože dyslexie znamená obtíže, lidé, kteří jí trpí, mohou mít současně různorodé nadání, které musí být podpořeno. Proto je dobré umět si uvědomit, co potřebují, aby se navzdory dyslexii mohli projevit a\u00A0mohli se věnovat tomu, co je baví, zajímá, v\u00A0čem vynikají. Pro inspirace uvádíme výčet některých slavných jedinců s dyslexií:
 
 famous_dyslectics_person_1=Orlando Bloom (herec)
 famous_dyslectics_person_2=Tom Cruise (herec)
@@ -138,7 +138,7 @@ famous_dyslectics_person_12=Henry Ford (zakladatel automobilky Ford)
 famous_dyslectics_person_13=William Hewlett (zakladatel počítačové společnosti)
 famous_dyslectics_person_14=Winston Churchill (politik)
 famous_dyslectics_person_15=John F. Kennedy (politik)
-famous_dyslectics_person_16=>Nelson Rockefeller (podnikatel)
+famous_dyslectics_person_16=Nelson Rockefeller (podnikatel)
 famous_dyslectics_person_17=Woodrow Wilson (politik)
 famous_dyslectics_person_18=George Washington (politik)
 famous_dyslectics_person_19=Hans Christian Andersen (spisovatel)
@@ -152,19 +152,19 @@ famous_dyslectics_person_25=Švédská královská rodina
 #    <!--Visual distinction-->
 visual_distinction=Zrakové rozlišování
 
-visual_distinction_definition=Schopnost rozlišovat podobně vyhlížející symboly a znaky.
+visual_distinction_definition=Schopnost rozlišovat podobně vyhlížející symboly a\u00A0znaky.
 
-visual_distinction_paragraph_1=Jedná se o obdobu sluchového rozlišování a u lidí s dyslexií bývá tato schopnost někdy dlouhodobě oslabená. Jinak se obvykle rozvine v předškolním věku a děti ji dokážou dobře využívat po nástupu do školy, když se učí číst, psát a počítat. Oslabené zrakové rozlišování může vést k záměnám podobných značek či obrázků a tedy také k záměnám podobných písmen, jako jsou b/d/p, u/n, a/e/o, s/z aj. Vždy jde jen o velmi nepatrný detail, který je znázorněn jinak či umístěn na jiné straně, ale vytváří podstatný rozdíl. Podobné trable se pak mohou objevit při určení směru jízdy, kdy jde o stejnou šipku, která jen míří jiným směrem, nebo při určování podobných značek produktů v obchodě apod. Stejně jako sluchové rozlišování i zrakové rozlišování se může trénovat a zdokonalovat, což se děje hlavně na prvním stupni základní školy, když se ukáže, že má žák v dané oblasti nějaké trable.
+visual_distinction_paragraph_1=Jedná se o\u00A0obdobu sluchového rozlišování a\u00A0u\u00A0 lidí s\u00A0dyslexií bývá tato schopnost někdy dlouhodobě oslabená. Jinak se obvykle rozvine v\u00A0předškolním věku a\u00A0děti ji dokážou dobře využívat po nástupu do školy, když se učí číst, psát a\u00A0počítat. Oslabené zrakové rozlišování může vést k\u00A0záměnám podobných značek či obrázků a\u00A0tedy také k\u00A0záměnám podobných písmen, jako jsou b/d/p, u/n, a/e/o, s/z aj. Vždy jde jen o\u00A0velmi nepatrný detail, který je znázorněn jinak či umístěn na jiné straně, ale vytváří podstatný rozdíl. Podobné trable se pak mohou objevit při určení směru jízdy, kdy jde o\u00A0stejnou šipku, která jen míří jiným směrem, nebo při určování podobných značek produktů v\u00A0obchodě apod. Stejně jako sluchové rozlišování i\u00A0zrakové rozlišování se může trénovat a\u00A0zdokonalovat, což se děje hlavně na prvním stupni základní školy, když se ukáže, že má žák v dané oblasti nějaké trable.
 
-visual_distinction_hint_text=Využívej při učení co nejvíce smyslů! O čem se mluví, to si najdi jako obrázek. Když to půjde, osahej si to, pohybuj s tím, nebo si to sám/sama zapiš nebo zakresli.
+visual_distinction_hint_text=Využívej při učení co nejvíce smyslů! O\u00A0čem se mluví, to si najdi jako obrázek. Když to půjde, osahej si to, pohybuj s\u00A0tím, nebo si to sám/sama zapiš nebo zakresli.
 
 #    <!--Verbal skills-->
 verbal_skills=Verbální schopnosti
 
-verbal_skills_definition=Vyjadřování myšlenek, mluvení v celých souvislých větách, dovednost vysvětlit druhým problém či postup práce, přednášení před druhými lidmi (i na veřejnosti) - to vše patří mezi verbální schopnosti.
+verbal_skills_definition=Vyjadřování myšlenek, mluvení v\u00A0celých souvislých větách, dovednost vysvětlit druhým problém či postup práce, přednášení před druhými lidmi (i\u00A0na veřejnosti) - to vše patří mezi verbální schopnosti.
 
-verbal_skills_paragraph_1=Verbální znamená řečové, takže vše, co souvisí s těmito schopnostmi, souvisí s naší řečí. Lidé se svými verbálními schopnostmi liší - někteří mají velmi bohatou slovní zásobu a dokážou hovořit košatě, dlouze, jejich promluvy se dobře poslouchají. Obvykle proto, že jejich řeč je plynulá, příjemně intonují, dokážou rychle zareagovat na něco, co řekl druhý, používají různé slovní obraty, i vtipy a humor. Někteří jiní mohou mít velmi bohatou slovní zásobu a mohou umět dobře dávat slova na papír, ale při mluvení před druhými lidmi se zadrhávají, jejich řeč je nudná a nezáživná. A ještě jiní lidé mohou být v promluvách velmi nezkušení a skládání slov do souvislých vět jim jde velmi obtížně. Důležitým východiskem kvalitních verbálních schopností je bohatá slovní zásoba - tu získáme, když čteme (třeba i audioknihy nebo čtečky), chodíme do divadla, sledujeme filmy, bavíme se s druhými lidmi, vyprávíme si apod.
+verbal_skills_paragraph_1=Verbální znamená řečové, takže vše, co souvisí s\u00A0těmito schopnostmi, souvisí s\u00A0naší řečí. Lidé se svými verbálními schopnostmi liší - někteří mají velmi bohatou slovní zásobu a\u00A0dokážou hovořit košatě, dlouze, jejich promluvy se dobře poslouchají. Obvykle proto, že jejich řeč je plynulá, příjemně intonují, dokážou rychle zareagovat na něco, co řekl druhý, používají různé slovní obraty, i\u00A0vtipy a\u00A0humor. Někteří jiní mohou mít velmi bohatou slovní zásobu a\u00A0mohou umět dobře dávat slova na papír, ale při mluvení před druhými lidmi se zadrhávají, jejich řeč je nudná a\u00A0nezáživná. A\u00A0ještě jiní lidé mohou být v\u00A0promluvách velmi nezkušení a\u00A0skládání slov do souvislých vět jim jde velmi obtížně. Důležitým východiskem kvalitních verbálních schopností je bohatá slovní zásoba - tu získáme, když čteme (třeba i audioknihy nebo čtečky), chodíme do divadla, sledujeme filmy, bavíme se s druhými lidmi, vyprávíme si apod.
 
-verbal_skills_paragraph_2=Lidé s dyslexií mívají někdy verbální schopnosti trochu oslabené, a to zejména tehdy, když se jejich trable se čtením pojí i s obtížemi s mluvením (logopedickými problémy). Ale! - poměrně velká skupina lidí s dyslexií naopak verbální schopnosti umí velmi dobře využívat. Pod heslem „když nám nejde číst a psát, musíme to okecat“ se jejich verbální schopnosti staly jejich silnou stránkou. Mohou být vynikajícími řečníky, umí se vyjadřovat velmi přesně a jejich okolí jim tuto dovednost často závidí a obdivuje je za ni. Přitom mějme na paměti, že stejně jako všechny ostatní v Encyklopedii popsané schopnosti a dovednosti, i ty verbální se dají trénovat
+verbal_skills_paragraph_2=Lidé s dyslexií mívají někdy verbální schopnosti trochu oslabené, a\u00A0to zejména tehdy, když se jejich trable se čtením pojí i\u00A0s\u00A0obtížemi s\u00A0mluvením (logopedickými problémy). Ale! - poměrně velká skupina lidí s\u00A0dyslexií naopak verbální schopnosti umí velmi dobře využívat. Pod heslem „když nám nejde číst a\u00A0psát, musíme to okecat“ se jejich verbální schopnosti staly jejich silnou stránkou. Mohou být vynikajícími řečníky, umí se vyjadřovat velmi přesně a\u00A0jejich okolí jim tuto dovednost často závidí a\u00A0obdivuje je za ni. Přitom mějme na paměti, že stejně jako všechny ostatní v\u00A0Encyklopedii popsané schopnosti a\u00A0dovednosti, i\u00A0ty verbální se dají trénovat
 
-verbal_skills_hint_text=Když si nejsi jistý/jistá svým projevem na veřejnosti (třeba referátem ve třídě), trénuj ho doma před zrcadlem. Říkej si ho víckrát dokola, používej různá slova a obraty. Hlavně se neuč slovo od slova zpaměti!
+verbal_skills_hint_text=Když si nejsi jistý/jistá svým projevem na veřejnosti (třeba referátem ve třídě), trénuj ho doma před zrcadlem. Říkej si ho víckrát dokola, používej různá slova a\u00A0obraty. Hlavně se neuč slovo od slova zpaměti!
diff --git a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_de.properties b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_de.properties
index 76ad4882e2b1d2ec5a5a69000a4fb44d2a539749..9a2a11562355a1e5f451cc796c4476c23d12db0f 100644
--- a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_de.properties
+++ b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_de.properties
@@ -140,7 +140,7 @@ famous_dyslectics_person_12=Henry Ford (GrĂĽnder der Autofirma Ford)
 famous_dyslectics_person_13=William Hewlett (GrĂĽnder einer Computergesellschaft)
 famous_dyslectics_person_14=Winston Churchill (Politiker)
 famous_dyslectics_person_15=John F. Kennedy (Politiker)
-famous_dyslectics_person_16=>Nelson Rockefeller (Unternehmer)
+famous_dyslectics_person_16=Nelson Rockefeller (Unternehmer)
 famous_dyslectics_person_17=Woodrow Wilson (Politiker)
 famous_dyslectics_person_18=George Washington (Politiker)
 famous_dyslectics_person_19=Hans Christian Andersen (Schriftsteller)
diff --git a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_sk.properties b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_sk.properties
index 1ff6c522240839e36e9f8f7a3a8daba2de9f0cdd..a7c981dcfe2ac38dc2e8e0fd3d5f9d839a949dbb 100644
--- a/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_sk.properties
+++ b/android/assets/text/screen/encyclopedia/encyclopedia_sk.properties
@@ -138,7 +138,7 @@ famous_dyslectics_person_12=Henry Ford (zakladateÄľ automobilky Ford)
 famous_dyslectics_person_13=William Hewlett (zakladateÄľ poÄŤĂ­taÄŤovej spoloÄŤnosti)
 famous_dyslectics_person_14=Winston Churchill (politik)
 famous_dyslectics_person_15=John F. Kennedy (politik)
-famous_dyslectics_person_16=>Nelson Rockefeller (podnikateÄľ)
+famous_dyslectics_person_16=Nelson Rockefeller (podnikateÄľ)
 famous_dyslectics_person_17=Woodrow Wilson (politik)
 famous_dyslectics_person_18=George Washington (politik)
 famous_dyslectics_person_19=Hans Christian Andersen (spisovateÄľ)
diff --git a/core/assets/common/screen/encyclopedia/gfx/bookmark.9.png b/core/assets/common/screen/encyclopedia/gfx/bookmark.9.png
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..7e0f3f3659de1db7fe0bfbe7c00e40702b480045
Binary files /dev/null and b/core/assets/common/screen/encyclopedia/gfx/bookmark.9.png differ
diff --git a/core/assets/common/screen/encyclopedia/gfx/bookmark.png b/core/assets/common/screen/encyclopedia/gfx/bookmark.png
deleted file mode 100644
index ef80dabd4737dd5c202df0d6998fc4827bd54919..0000000000000000000000000000000000000000
Binary files a/core/assets/common/screen/encyclopedia/gfx/bookmark.png and /dev/null differ
diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java
index a5b83df6d11555e42b985a08f834a85998c6a9ae..720e17ecf1eb8aa617ddd5eff548cc75569f4373 100644
--- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java
+++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/EncyclopediaScreen.java
@@ -3,19 +3,13 @@ package cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia;
 import com.badlogic.gdx.audio.Music;
 import com.badlogic.gdx.files.FileHandle;
 import com.badlogic.gdx.graphics.Color;
-import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Group;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.InputEvent;
-import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Touchable;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Button;
-import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.HorizontalGroup;
-import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Image;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.ScrollPane;
-import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Stack;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Table;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.ClickListener;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.TextureRegionDrawable;
-import com.badlogic.gdx.utils.Align;
 
 import java.util.List;
 import java.util.Map;
@@ -26,19 +20,18 @@ import cz.nic.tablexia.screen.AbstractTablexiaScreen;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.assets.EncyclopediaAssets;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.ContentParser;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model.Content;
-import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model.Header;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.menu.MenuItem;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.menu.MenuWidget;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.widget.ResizableScrollPane;
-import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.widget.ResizableVerticalGroup;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.widget.ResizableWidgetGroup;
-import cz.nic.tablexia.util.Log;
 import cz.nic.tablexia.util.ui.TablexiaButton;
 
 public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
+    private static final String SOURCE_FILE_EXTENSION = ".json";
     private static final Point SCREEN_SIZE = new Point(TablexiaSettings.getWorldWidth(), TablexiaSettings.getMinWorldHeight());
+    private static final float RIGHT_PANEL_PADDING_TOP = 10;
     private static final float FONT_BUTTON_WIDTH = 70;
-    private static final float CLOSE_BUTTON_WIDTH = 60;
+    public static final float CLOSE_BUTTON_WIDTH = 60;
     private static final float BUTTONS_MARGIN_LEFT = 30;
     private static final float BUTTONS_GAP = 20;
     private static final float CONTENT_RELATIVE_WIDTH = 0.75f;
@@ -48,12 +41,12 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
     private static final String FONT_MINUS_TEXT = "-A";
     private static final String MUSIC_EXTENSION = ".mp3";
 
-    private Stack contentStack;
-    private Stack rightPanelStack;
-    private HorizontalGroup container;
+    private Table contentStack;
+    private Table rightPanelStack;
+    private Table container;
     private Table content;
     private ScrollPane contentScrollPane;
-    private ResizableVerticalGroup rightPanel;
+    private Table rightPanel;
     private MenuWidget menu;
     private ScrollPane menuScrollPane;
     private Group buttonsPanel;
@@ -62,7 +55,7 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
 
     @Override
     protected void screenLoaded(Map<String, String> screenState) {
-        container = new HorizontalGroup();
+        container = new Table();
         container.setSize(SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y);
         getStage().addActor(container);
 
@@ -75,7 +68,7 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
 
     private void prepareContentLayout() {
         //TODO add culling
-        contentStack = new Stack();
+        contentStack = new Table();
         contentStack.setSize(CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y);
         content = new Table();
         // content.setCullingArea(new Rectangle(0, 0, CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y));
@@ -83,10 +76,22 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
         contentScrollPane.setScrollingDisabled(true, false);
         contentScrollPane.setSize(CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x, SCREEN_SIZE.y);
 
-        contentStack.addActor(new Image(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR)));
-        contentStack.addActor(contentScrollPane);
+//        contentStack.addActor(new Image(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR)));
+        contentStack.setBackground(new TextureRegionDrawable(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR)));
 
-        container.addActor(contentStack);
+        Button closeButton = new Button(new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_UNPRESSED)), new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_PRESSED)));
+        closeButton.addListener(new ClickListener() {
+            @Override
+            public void clicked(InputEvent event, float x, float y) {
+                super.clicked(event, x, y);
+                disposeMusic();
+            }
+        });
+        closeButton.setSize(CLOSE_BUTTON_WIDTH, CLOSE_BUTTON_WIDTH);
+        contentStack.add(closeButton).bottom().padLeft(10).padBottom(10);
+        contentStack.add(contentScrollPane);
+
+        container.add(contentStack);
     }
 
     private void prepareRightMenu() {
@@ -106,35 +111,22 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
         buttonsPanel = new ResizableWidgetGroup();
         buttonsPanel.setSize(rightPanelWidth, SCREEN_SIZE.y * (1 - MENU_RELATIVE_HEIGHT));
 
-        rightPanelStack = new Stack();
+        rightPanelStack = new Table();
 
-        rightPanel = new ResizableVerticalGroup(new Point(rightPanelWidth, SCREEN_SIZE.y));
+        rightPanel = new Table();
         rightPanel.setPosition(SCREEN_SIZE.x - rightPanelWidth, SCREEN_SIZE.y);
         rightPanel.setSize(rightPanelWidth, SCREEN_SIZE.y);
-        rightPanel.addActor(menuScrollPane);
-        rightPanel.addActor(buttonsPanel);
+        rightPanel.add(menuScrollPane);
+        rightPanel.row();
+        rightPanel.add(buttonsPanel);
 
-        rightPanelStack.addActor(new Image(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR)));
-        rightPanelStack.addActor(rightPanel);
+        rightPanelStack.setBackground(new TextureRegionDrawable(getColorTextureRegion(BACKGROUND_COLOR)));
+        rightPanelStack.add(rightPanel).padTop(RIGHT_PANEL_PADDING_TOP);
 
-        container.addActor(rightPanelStack);
+        container.add(rightPanelStack);
     }
 
     private void prepareButtons() {
-        Button closeButton = new Button(new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_UNPRESSED)), new TextureRegionDrawable(getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.CLOSEBUTTON_PRESSED)));
-        closeButton.addListener(new ClickListener(){
-            @Override
-            public void clicked(InputEvent event, float x, float y) {
-                super.clicked(event, x, y);
-                disposeMusic();
-            }
-        });
-        closeButton.setSize(CLOSE_BUTTON_WIDTH, CLOSE_BUTTON_WIDTH);
-        Group closeButtonGroup = new Group();
-        closeButtonGroup.addActor(closeButton);
-        closeButtonGroup.setTouchable(Touchable.childrenOnly);
-        contentStack.addActor(closeButtonGroup);
-
         TablexiaButton btnFontPlus = new TablexiaButton(FONT_PLUS_TEXT, TablexiaButton.ButtonType.BLUE);
         btnFontPlus.setSize(FONT_BUTTON_WIDTH, FONT_BUTTON_WIDTH);
         btnFontPlus.setPosition(BUTTONS_MARGIN_LEFT, 0);
@@ -149,29 +141,19 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
 
     private void showPage(String pageResourceName) {
         if (content.hasChildren()) {
-            for (Actor a : content.getChildren()) {
-                Log.info(getClass(), "Child: " + a);
-            }
             content.clearChildren();
         }
-        FileHandle fileHandle = getFile(pageResourceName + ".json");
+        FileHandle fileHandle = getFile(pageResourceName + SOURCE_FILE_EXTENSION);
         List<Content> contentList = ContentParser.parseEncyclopediaPageContent(fileHandle.readString());
 
         for (Content c : contentList) {
-            Actor a = c.render(this, CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x);
-            if (c instanceof Header) {
-                content.add(a).align(Align.left).padLeft(CLOSE_BUTTON_WIDTH).padBottom(15);
-                content.row();
-            } else {
-                content.add(a).fillX().expandX().padLeft(CLOSE_BUTTON_WIDTH).padRight(10).padBottom(10);
-                content.row();
-
-            }
+            c.addToCell(content,this,CONTENT_RELATIVE_WIDTH * SCREEN_SIZE.x);
+            content.row();
         }
-        getStage().setDebugUnderMouse(true);
+//        getStage().setDebugUnderMouse(true);
     }
 
-    public void playMusic(String music,TablexiaButton musicButton){
+    public void playMusic(String music, TablexiaButton musicButton) {
         disposeMusic();
         this.musicButton = musicButton;
         Music m = getMusic(EncyclopediaAssets.SFX_PATH + music + MUSIC_EXTENSION);
@@ -179,8 +161,8 @@ public class EncyclopediaScreen extends AbstractTablexiaScreen<Void> {
         playedMusic = m;
     }
 
-    public void disposeMusic(){
-        if(playedMusic!=null&&playedMusic.isPlaying()){
+    public void disposeMusic() {
+        if (playedMusic != null && playedMusic.isPlaying()) {
             musicButton.setChecked(false);
             playedMusic.dispose();
             playedMusic = null;
diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java
index e1b6a1b72a31b62c1bb67e1900e43d166b95d746..3008a2dc3377645e1a04a3cd169157cbd0767798 100644
--- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java
+++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Content.java
@@ -1,15 +1,24 @@
 package cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model;
 
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Cell;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Table;
 import com.fasterxml.jackson.annotation.JsonTypeInfo;
 
 import cz.nic.tablexia.screen.AbstractTablexiaScreen;
+import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.EncyclopediaScreen;
 
 /**
  * Created by Václav Tarantík on 3.9.15.
  */
 
 @JsonTypeInfo(use=JsonTypeInfo.Id.CLASS, include=JsonTypeInfo.As.WRAPPER_OBJECT, property="@class")
-public interface Content {
-    Actor render(AbstractTablexiaScreen screen,float parentContainerWidth);
+public abstract class Content {
+    private AbstractTablexiaScreen screen;
+
+    abstract Actor render(AbstractTablexiaScreen screen,float parentContainerWidth);
+
+    public Cell addToCell(Table contentTable,AbstractTablexiaScreen screen, float parentContainerWidth){
+        return contentTable.add(render(screen, parentContainerWidth)).expandX().fillX().padRight(20).padBottom(10).left();
+    }
 }
diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java
index 80fa514364dbc94f5b9c447edc32a7b55441f866..69d4ba551f4df81ee35384054022e0233575afc2 100644
--- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java
+++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Header.java
@@ -3,8 +3,11 @@ package cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model;
 import com.badlogic.gdx.audio.Music;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.InputEvent;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Cell;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Table;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Value;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.ClickListener;
+import com.badlogic.gdx.utils.Align;
 
 import cz.nic.tablexia.screen.AbstractTablexiaScreen;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.EncyclopediaScreen;
@@ -14,7 +17,7 @@ import cz.nic.tablexia.util.ui.TablexiaButton;
 /**
  * Created by Václav Tarantík on 23.9.15.
  */
-public class Header implements Content {
+public class Header extends Content {
     private String soundResource;
     private TextContent textContent;
 
@@ -32,26 +35,32 @@ public class Header implements Content {
         //TODO add ImageButton with play icon
         //TODO enlarge header label font
         Table table = new Table();
+        Actor label = textContent.render(screen, parentContainerWidth);
+        table.add(label).expandX().left();
         if (soundResource!=null) {
             final TablexiaButton button = new TablexiaButton(screen.getText(EncyclopediaAssets.PLAY), TablexiaButton.ButtonType.GREEN);
             button.addListener(new ClickListener() {
                 @Override
                 public void clicked(InputEvent event, float x, float y) {
                     super.clicked(event, x, y);
-                    EncyclopediaScreen encyclopediaScreen = ((EncyclopediaScreen)(screen));
-                    if(button.isChecked()){
-                        encyclopediaScreen.playMusic(soundResource,button);
-                    }else{
+                    EncyclopediaScreen encyclopediaScreen = ((EncyclopediaScreen) (screen));
+                    if (button.isChecked()) {
+                        encyclopediaScreen.playMusic(soundResource, button);
+                    } else {
                         encyclopediaScreen.disposeMusic();
                     }
                 }
             });
-            table.add(button);
+            table.add(button).expandX().right().padRight(20);
         }
-        table.add(textContent.render(screen, parentContainerWidth));
         return table;
     }
 
+    @Override
+    public Cell addToCell(Table contentTable, AbstractTablexiaScreen screen, float parentContainerWidth) {
+        return  contentTable.add(render(screen, parentContainerWidth)).expandX().fillX().padBottom(25).padTop(20).left();
+    }
+
     public void setSoundResource(String soundResource) {
         this.soundResource = soundResource;
     }
diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Hint.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Hint.java
index 67b4f64634c9e4b927a495f45622c1bde41a1b17..e4a0184074714dd8e8816311346c530d4099bee1 100644
--- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Hint.java
+++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/Hint.java
@@ -3,6 +3,7 @@ package cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model;
 import com.badlogic.gdx.graphics.Color;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.NinePatch;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Cell;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Image;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Label;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Table;
@@ -17,8 +18,9 @@ import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.assets.EncyclopediaAssets;
  * Created by Václav Tarantík on 3.9.15.
  */
 
-public class Hint implements Content {
+public class Hint extends Content {
     private static final float IMAGE_RELATIVE_WIDTH_PORTION = 0.3f;
+    private static final float HINT_MAX_HEIGHT = 200;
     private ImageContent imageContent;
     private TextContent textContent;
 
@@ -63,6 +65,10 @@ public class Hint implements Content {
         Point imageOriginalSize = new Point(image.getDrawable().getMinWidth(),image.getDrawable().getMinHeight());
         float desiredImageWidth = parentContainerWidth*IMAGE_RELATIVE_WIDTH_PORTION;
         float desiredImageHeight = (desiredImageWidth/imageOriginalSize.x)*imageOriginalSize.y;
+        if(desiredImageHeight>HINT_MAX_HEIGHT){
+            desiredImageHeight = HINT_MAX_HEIGHT;
+            desiredImageWidth = (imageOriginalSize.x/imageOriginalSize.y)*desiredImageHeight;
+        }
         image.setSize(desiredImageWidth, desiredImageHeight);
 
         textsTable.add(title).align(Align.left).padLeft(10);
@@ -73,4 +79,9 @@ public class Hint implements Content {
         contentTable.add(textsTable).fillX().expandX();
         return contentTable;
     }
+
+    @Override
+    public Cell addToCell(Table contentTable, AbstractTablexiaScreen screen, float parentContainerWidth) {
+        return super.addToCell(contentTable, screen, parentContainerWidth).padTop(25);
+    }
 }
diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/ImageContent.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/ImageContent.java
index a7706727dafbf6db86e76895a1a1d4c0d2bda132..cd485768aa61f4c0c4c60d3aca45de3591450f79 100644
--- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/ImageContent.java
+++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/ImageContent.java
@@ -1,7 +1,9 @@
 package cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.content.model;
 
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Cell;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Image;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.Table;
 
 import cz.nic.tablexia.screen.AbstractTablexiaScreen;
 import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.assets.EncyclopediaAssets;
@@ -9,7 +11,8 @@ import cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.assets.EncyclopediaAssets;
 /**
  * Created by Václav Tarantík on 3.9.15.
  */
-public class ImageContent implements Content {
+public class ImageContent extends Content {
+    private static final float MAX_IMAGE_HEIGHT = 300;
     private String image;
 
     public ImageContent(){
@@ -25,6 +28,19 @@ public class ImageContent implements Content {
         return new Image(screen.getScreenTextureRegion(EncyclopediaAssets.GFX_PATH+image));
     }
 
+    @Override
+    public Cell addToCell(Table contentTable, AbstractTablexiaScreen screen, float parentContainerWidth) {
+        Actor a = render(screen,parentContainerWidth);
+        float actorHeight = a.getHeight();
+        float actorWidth = a.getWidth();
+        float actorSizeRatio = actorWidth/actorHeight;
+        if(actorHeight>MAX_IMAGE_HEIGHT){
+            actorHeight = MAX_IMAGE_HEIGHT;
+            actorWidth = actorSizeRatio*actorHeight;
+        }
+        return super.addToCell(contentTable, screen, parentContainerWidth).width(actorWidth).height(actorHeight);
+    }
+
     public String getImage() {
         return image;
     }
diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/TextContent.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/TextContent.java
index 282cb06a9b2f3612a0364dc42da856c25a23b1a5..d4e507300806d49166aafee58bef54fcf907d11f 100644
--- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/TextContent.java
+++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/content/model/TextContent.java
@@ -10,7 +10,7 @@ import cz.nic.tablexia.screen.AbstractTablexiaScreen;
 /**
  * Created by Václav Tarantík on 3.9.15.
  */
-public class TextContent implements Content {
+public class TextContent extends Content {
     private String text;
     private boolean bold;
 
diff --git a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/menu/MenuWidget.java b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/menu/MenuWidget.java
index 87cfe21e5d926445c19267284e0b64c81c664618..5e86c549d8163aa8fa0fcece53ed519ab789c292 100644
--- a/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/menu/MenuWidget.java
+++ b/core/src/cz/nic/tablexia/screen/encyclopedia/menu/MenuWidget.java
@@ -2,13 +2,16 @@ package cz.nic.tablexia.screen.encyclopedia.menu;
 
 import com.badlogic.gdx.graphics.Color;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.BitmapFont;
+import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.NinePatch;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.Actor;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.InputEvent;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.TextButton;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.ui.VerticalGroup;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.ClickListener;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.Drawable;
+import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.NinePatchDrawable;
 import com.badlogic.gdx.scenes.scene2d.utils.TextureRegionDrawable;
+import com.badlogic.gdx.utils.Align;
 import com.badlogic.gdx.utils.Array;
 
 import java.util.HashMap;
@@ -23,8 +26,7 @@ import cz.nic.tablexia.screen.AbstractTablexiaScreen;
 public class MenuWidget extends VerticalGroup {
     Array<MenuItem> menuItemValues;
     private Map<MenuItem,TextButton> menuItems;
-    private Drawable selectionDrawable;
-    private BitmapFont font;
+    private NinePatchDrawable selectionDrawable;
     private AbstractTablexiaScreen screen;
     private OnMenuItemClickListener onItemClickListener;
 
@@ -32,15 +34,17 @@ public class MenuWidget extends VerticalGroup {
         menuItemValues = new Array<MenuItem>(MenuItem.values());
         menuItems = new HashMap<MenuItem, TextButton>();
         this.screen = screen;
-        selectionDrawable = new TextureRegionDrawable(screen.getScreenTextureRegion(selectionDrawableResource));
+        selectionDrawable = new NinePatchDrawable(new NinePatch(screen.getScreenPatch(selectionDrawableResource)));
         selectionDrawable.setMinWidth(size.x);
         this.onItemClickListener = onItemClickListener;
         initItems();
     }
 
     private void initItems(){
+        //// FIXME: 15.10.15 Smaller font for menu items so it fits with visible bookmark
         for (final MenuItem item: menuItemValues){
             final TextButton menuItem = new TextButton(screen.getText(item.getTitle()),createMenuItemStyle());
+            menuItem.getLabel().setAlignment(Align.left);
             menuItem.removeListener(menuItem.getClickListener());
             menuItem.addListener(new ClickListener() {
                 @Override